پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از حل مشکل اجاره بهای منازل آسیب‌دیدگان از رانش زمین در روستای گلی بجنورد خبر داد.
شعار سال: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از حل مشکل اجاره بهای منازل آسیب‌دیدگان از رانش زمین در روستای گلی بجنورد خبر داد.

علی محمدی با اشاره به ورود گروه تحقیقاتی از دانشگاه تهران در خصوص شناسایی و چگونگی شرایط رانش روستاهای استان اظهار داشت: تاکنون اقدامات شناسایی و گمانه زنی‌ها در خصوص عمق، سطح و گسترش رانش‌زمین در روستاها‌ی شهرستان بجنورد انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: تحقیقات در خصوص تعداد واحدهایی که نیاز به جابه‌جایی دارند، امکان تثبیت منازل و انجام عملیات اجرایی در مناطق دچار رانش درحال بررسی می‌باشد.

محمدی با بیان اینکه پیگیری‌ها در خصوص شناسایی اراضی مستعد، هماهنگی با اداره اوقاف و مالکان در حال انجام است تصریح کرد: اطلاعات آزمایشگاهی اعم از جنس خاک، آب‌ منطقه و موارد دیگر در خصوص محل جدید جانمایی منازل مسکونی روستای گلی توسط کارشناسان ذکر شده در دست بررسی است تا به زودی زمین در اختیار اهالی روستا قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه طبق مصوبه دولت 450 وام به خراسان شمالی ابلاغ شده است٬ خاطرنشان کرد: در تاریخ 2/23 آخرین ابلاغ هیئت دولت به دست ما رسیده٬ اما هنوز هیچ اعتباری نه از خزانه و نه از اعتبارات استانی به بنیاد مسکن پرداخت نشده است.

اجاره بهای آسیب‌دیدگان روستای گلی پرداخت می‌شود

وی در ادامه افزود: تاکنون اقدامات در خصوص تشکیل پرونده‌های بخشی از اهالی روستاهای دچار رانش انجام گرفته و تعدادی از روستائیان باقی مانده‌اند که امیدواریم هرچه سریع تر افتتاح حساب و تشکیل پرونده در بنیاد مسکن را انجام دهند تا بتوانیم بخشی از اجاره این منازل را با اعتبارات داخلی پرداخت کنیم.

محمدی با بیان اینکه مصوبه دولت تنها در خصوص پرداخت وجه اسکان موقت می‌باشد گفت: حال تصمیم گیری در خصوص اسکان در کانکس، روستای مجاور یا در شهر افراد دچار آسیب در رانش بر عهده دولت نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خصوص اهدای وام به مردم استان خاطرنشان کرد: وام قرض الحسنه شهری 50 میلیون تومان و روستایی 40 میلیون تومان می‌باشد، هم چنین وام بلاعوض برا روستائیان 10 میلیون و شهری 12 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه تصمیمی در خصوص جابه‌جایی روستاها انجام نگرفته است گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص 6 روستا همچنان در حال انجام است و باقی روستاها تنها نیاز به بازسازی و جابه‌جایی موضعی دارند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:11خرداد1398،کدخبر:2023459،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین