پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
استاد حوزه درباره ضرورت تبلیغ برخی کالا‌ها با حضور خانم‌ها عنوان کرد: چه اصراری است که زن ماکارونی تبلیغ کند. زمانی که این تبلیغات را در تلویزیون نشان می‌دهند واقعاً به‌عنوان یک زن احساس می‌کنم به من توهین می‌شود.

شعارسال: منور شایسته‌خو، مدیر مدرسه علمیه نرجس، کاملاً با حضور زنان در تبلیغات مخالف است. وی در این‌باره گفت: زن به هیچ عنوان جلوه تبلیغاتی ندارد. نگاه ابزاری به زن از نظر اسلام کاملاً مردود است. قطعاً زنی که برای تبلیغات حضور پیدا می‌کند باید آرایش یا گریم کند و تمام جلوه‌های زیبایی خود را به نمایش بگذارد که این اشکال شرعی هم دارد.

متن صریح آیه قرآن است که می‌فرماید زینت‌هایتان نباید آشکار شود. نباید زن رفتاری از خود نشان دهد که جلب توجه کند. آیات صراحت دارد. تبلیغات یعنی جلوه‌گری و برندسازی. برای اینکه جنس و کالا را مورد توجه عموم قرار دهند، از زن استفاده ابزاری می‌کنند. این همان جاهلیت قرن بیستمی است که دوباره زن در این جاهلیت قربانی می‌شود. من به‌شدت با حضور زنان در تبلیغات مخالف هستم. حتی حضور اجتماعی هم که دارند باید در حد ضرورت باشد که آن هویت، حقیقت و ماهیت وجودی زن خدشه‌دار نشود.

این استاد حوزه درباره ضرورت تبلیغ برخی کالا‌ها با حضور خانم‌ها عنوان کرد: چه اصراری است که زن ماکارونی تبلیغ کند. زمانی که این تبلیغات را در تلویزیون نشان می‌دهند واقعاً به‌عنوان یک زن احساس می‌کنم به من توهین می‌شود. خداوند وقتی می‌خواهد از زن یاد کند آنقدر به زیبایی یاد می‌کند که به هیچ عنوان زن زیر سؤال نرود. بعد ما مثل نقل و نبات حیثیت و هویت زن را به باد می‌دهیم. این تبلیغات تأثیر بسزایی در ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی دارد. نوع لباس پوشیدن، نوع برخورد همگی کاملاً نشانگر این است که یک فرهنگ غربی در آن‌ها وجود دارد. فقط با یک شال سرشان را پوشانده‌اند و یک مانتو تنشان کرده‌اند و مارک اسلامی به آن زده‌اند. این کاملاً ضد اسلام است.

این کارشناس برنامه‌های مذهبی سیما، در پاسخ به این پرسش که حضور زنان در تبلیغات تلویزیون تا چه اندازه مناسب و صحیح است، گفت: من خیلی تلویزیون نگاه نمی‌کنم و برای سریال‌ها وقت نمی‌گذارم. به همین دلیل زیاد از این مسائل خبر ندارم. اما نقدی که به نظرم می‌آید این است که زمانی که می‌خواهند مواد شوینده تبلیغ کنند چرا خانم‌ها را نشان می‌دهند یا اینکه از خانه‌های لاکچری و آن‌چنانی برای تبلیغ ماکارونی استفاده می‌کنند؟ هیچ ابتکاری در تبلیغاتشان وجود ندارد و خیلی سطحی هستند. در حالی که برای تبلیغ یک دستمال کاغذی یا یک ماکارونی، لازم نیست خیلی فضا لاکچری و گل و بلبل باشد.

این استاد علوم قرآن دانشگاه آزاد در پایان افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که متأسفانه دست‌اندرکاران تشخیص نمی‌دهند در چه برنامه‌هایی تبلیغ پخش کنند و در چه برنامه‌هایی نه. مثلاً در فیلمی که همه اثرگذاری‌اش به این است که بیننده آن را بدون وقفه و عمیق ببیند، یکدفعه فیلم قطع می‌شود و تبلیغات شروع می‌شود و در یک فیلمی که تبلیغات باید پخش شود، خیلی این اتفاق صورت نمی‌گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تابناک باتو، تاریخ انتشار: 11خرداد1398، کدخبر: 146549: www.tabnakbato.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین