پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
این روزها مرکز علمی کاربردی شهرداری خراسان شمالی با ریاست جدید خود تغییر و تحول‌های زیادی را تجربه می‌کند. در یک روز ۳ نفر از کارمندان این مرکز اخراج شدند.
شعارسال:این روزها مرکز علمی کاربردی شهرداری خراسان شمالی با ریاست جدید خود تغییر و تحول‌های زیادی را تجربه می‌کند. در یک روز ۳ نفر از کارمندان این مرکز اخراج شدند.

حسین اکبری؛دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان شمالی در سال ۸۶ با ۲ مرکز علمی کاربردی تاسیس شد و در حال حاضر با ۱۲ مرکز آموزشی در استان فعال است. برخی از این مراکز به صورت خصوصی اداره می‌شوند و برخی نیز زیر نظر نهاد‌های دولتی هستند. هرچند طبق قوانین وضع شده باید به سرعت مراکز زیر نظر نهاد‌های دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار شوند؛ اما در حال حاضر این دانشگاه‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

یکی از مراکز زیر نظر نهاد‌های دولتی، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری خراسان شمالی است. این مرکز دارای
۱۶ کد رشته بوده که مجموعا حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.

اما اخیرا مرکز علمی کاربردی شهرداری خراسان شمالی با ریاست جدید خود تغییر و تحول‌های زیادی را تجربه می‌کند. پس از گذشت حدود
۴ ماه از شروع ریاست خانم سپهری، در یک روز ۳ نفر از کارمندان این مرکز؛مسئول امور آموزشی، مسئول امور مالی و مسئول امور اداریاخراج شدند. نکته جالب‌ آنجاست که این مرکز فقط 5 کارمند دارد. به این ترتیب به یکباره بخش قابل توجهی از پرسنل اصلی این مرکز تغییر کردند.


اخراج‌های بی دلیل
برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ کارمندان اخراج شده رفتیم. یکی از آنها می‌گوید: پس از تغییر رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری پیوسته به دنبال ایجاد پرونده برای ما سه نفر بودند و هرچه گشتند موردی پیدا نکردند. از همان روز اول شروع کردند به بهانه گیری. اما در نهایت مسائل بسیار ریز و بی ارزشی را به عنوان تخلف در نظر گرفتند و به این بهانه ما را اخراج کردند.

وی می‌افزاید: بدون این که تذکر و یا اخطاری به ما بدهند با بهانه تخلف و به سرعت ما را اخراج کردند. بالفرض انجام تخلف نیز باید روند رسیدگی قانونی طی شود. اما نکته جالب آن است که عده‌ای به صراحت می‌گفتند که خط فکری رئیس مرکز با شما متفاوت است و از این رو با شما به مشکل خواهد خورد. گفتم که کار ما سیاسی نیست و تفاوت نظر باعث نخواهد شد وظیفه خود را انجام ندهیم.

این کارمند اخراج شده معتقد است رئیس مرکز دلیل قانع کننده برای این اقدام خود نداشت، اما به علت مسائل شخصی و تفاوت نظر این اقدام را انجام داده است.

وی می‌افزاید: گویا عده‌ای در این مرکز می‌خواهند تخلفاتی انجام دهند که ما مانع بودیم. به عنوان نمونه دوره‌هایی برگزار می‌شد و اگر
۱۵ نفر شرکت کننده داشت، ۳۰ گواهینامه صادر می‌شد.

این کارمند عنوان می‌کند: مگر می‌شود از
۵ کارمند ۳ نفر متخلف باشند و هم همزمان اخراج شوند؟ البته در ابتدا گفتند به دلیل مشکلات مالی قصد داریم تعدیل نیرو کنیم، اما به محض خروج ما بلافاصله ۲ نفر دیگر وارد شدند.

رئیس مرکز: به من مربوط نیست!
پس از شنیدن این سخنان با سپهری، رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری ارتباط گرفتیم. این مسئول می‌گوید: واژه اخراج صحت ندارد و من نباید به شما پاسخگو باشم. شما باید با سازمان همیاری صحبت کنید. این موضوع به حوزه کاری من برنمی گردد.شما نباید طوری سئوال کنید که انگار اخراجی صورت گرفته و من پاسخی به شما نمی‌دهم.

سلسله مراتب اخراج انجام نشده است
پس از شنیدن این سخنان با عباس پهلوانی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان ارتباط برقرار کردیم. برخلاف رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری، این مسئول پاسخ گویی مناسبی داشت. پهلوانی در این رابطه می‌گوید: ما در ابتدا اطلاعی در این خصوص نداشتیم و پس از اطلاع با مسئول مرکز صحبت کردم و وی دلایلی آوردند و گفتند که این افراد اتهاماتی دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی خاطرنشان می‌کند: اگر فردی اتهاماتی نیز دارد باید از نظر سلسله مراتب، فرآیندی سپری شود و سپس پرونده به ما منتقل می‌شد تا ما نظر می‌دادیم. نظر ما این است که برای این اقدام هیچ کمیته‌ای تشکیل نشده.به مسئول مرکز علمی کاربردی شهرداری بیان کردم که افراد اخراج شده حق دادخواهی دارند و این ممکن است این امر باعث مشکلاتی شود.

موضوع در حال بررسی است
پهلوانی از شروع بررسی این اتفاق خبر می‌دهد و ادامه می‌دهد: استعلام‌هایی انجام شده و واحد نظارت ما بررسی‌های خود را آغاز کرده و نتیجه اعلام خواهد شد. همچنین موضوع تعدیل را بیان کردند، اما تعدیل به معنی خارج کردن نیرو‌هایی که در ارزیابی عملکرد، موفق بوده اند نیست ضمن این که افرادی جایگزین شده اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان شمالی بیان می‌کند: دانشگاه علمی کاربردی بنگاه اقتصادی نیست و اگر تخلف آموزشی رقم می‌خورد باید آن عیان شود و رای صادر شود و نمی‌شود
۳ نفر همزمان خارج و ۲ نفر وارد شوند.

در واقع مراکز علمی کاربردی نهاد‌های دولتی، مجوز فعالیت خود را از دانشگاه علمی کاربردی می‌گیرند، اما به صورت خصوصی اداره می‌شوند. پهلوانی در این خصوص می‌گوید: مجوز این مراکز را ما صادر می‌کنیم و البته حق نظارت حتی بر مسائل مالی و نیروی انسانی آن مرکز را داریم لذا اگر حقی ضایع شود ورود پیدا می‌کنیم.

در بین سخنان این افراد بار‌ها نام سازمان همیاری شهرداری بجنورد به میان آمد. در تلاش است تا با ارتباط با مسئولان، نقش این سازمان در عزل و نصب‌ها را بیاید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار4 تیر 98 ، کدخبر: 773572، snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین