پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
رئیس دانشگاه بجنورد اعلام کرد: هیات امنای دانشگاه های دولتی استان با تدوین رویکرد ماموریت محوری برای این دانشگاه ها مقرر کرد که روسای دانشگاه های عضو این هیات در قالب یک خود اظهاری نسبت به ارزیابی ظرفیت های دانشگاهی خود و معرفی رشته های تحصیلی متناسب با ماموریت های محوله خود اقدام کنند.

شعار سال: احمد محقر، رئیس دانشگاه بجنورد در این باره اظهار کرد: در پایان سال 93 هیات امنای دانشگاه ها و آموزش عالی خراسان شمالی از خراسان رضوی منفک و مستقل شد.

محقر با بیان اینکه این هیات امنا از سال 94 تاکنون چهار جلسه برگزار کرده است، گفت: این هیات در جلسه چهارم مقرر کرد که کمیته ای مرکب از روسای دانشگاه های دولتی عضو این هیات تشکیل شود تا هر یک از این دانشگاه ها با توجه به ظرفیت هایی که دارند، برنامه راهبردی خود در زمینه انتخاب نوع رشته های تحصیلی را مشخص و به این کمیته معرفی کنند.

به گفته وی، این دانشگاه های دولتی شامل دانشگاه کوثر، دانشگاه بجنورد و مجتمع های آموزش عالی شیروان و اسفراین هستند که دانشگاه ها باید طی شش ماه آینده ظرفیت، رشته های جاری و مورد تقاضای خود را به این کمیته معرفی کنند تا در این کمیته ماموریت آنها و رشته های تحصیلی شان مشخص شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه های آزاد، جامع علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای استان نیز در راستای سند آمایشی تدوین شده هماهنگ با این رویکرد ماموریت محور شدن دانشگاه ها، در حال تدوین برنامه های راهبردی جدید برای دانشگاه های خود هستند تا اقدامات آنها به دور از موازی کاری باشند.

محقر تصریح کرد: ماموریت محور شدن دانشگاه ها در راستای جلوگیری از موازی کاری ها برای پذیرش رشته های تحصیلی است.

وی در ادامه به رشته های تحصیلی دانشگاه بجنورد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 25 رشته کارشناسی و 18 رشته در مقطع کارشناسی ارشد است که در سال تحصیلی جدید رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی و رشته مهندسی عمران سازه های هیدرولیکی در مقطع کارشناسی ارشد به جمع این رشته ها اضافه می شوند.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود که هزار و 200 دانشجوی جدید در این دانشگاه ثبت نام کنند که البته احتمال ریزش در ثبت نام های پیش بینی شده، وجود دارد.

این مسئول افزود: به طور کلی در سال تحصیلی جدید چهار هزار و 100 دانشجو در این دانشگاه تحصیل خواهند کرد.

وی درباره اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز اظهار کرد: در حال حاضر 144 عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه جذب هیات علمی در مقطع دکتری برای رشته هایی شامل هنر، صنایع دستی، گرافیک، شهرسازی با مشکل روبرو است، خاطر نشان کرد: جذب هیات علمی نیاز به تامین الزاماتی از جمله سرای اساتید دارد که متاسفانه به علت کمبود اعتبارات، نتوانسته ایم بخشی از این الزمات مورد نیاز را تهیه کنیم.

محقر در بخشی دیگر از سخن خود به انعقاد تفاهم نامه هایی ما بین این دانشگاه با برخی از ادارات استان از جمله سازمان صنعت و معدن همچنین استاندارد استان به منظور حرکت به سوی برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت در استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از این ارتباط در قالب انتخاب موضوعات پایان نامه ها خواهد بود.

وی در خاتمه به پروژه های عمرانی در دست اجرا در این دانشگاه اشاره داشت و گفت: در حال حاضر در این دانشگاه، پروژه هایی از جمله احداث سازمان مرکزی، ساختمان شمار 4 دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، مسجد، خوابگاه بنیاد فرهنگی دکتر مصلی نژاد، ساختمان آزمایشگاه و کارگاه فنی و مهندسی، مرکز بهداشت دانشگاه در حال اجرا هستند.

وی همچنین افزود: جدول گذاری معابر داخل دانشگاه، جاده دسترسی خارج از دانشگاه و معابر داخل دانشگاه در حال انجام هستند.

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: به زودی ایجاد فضای سبز در سطح پنج هکتار از محوطه این دانشگاه نیز آغاز می شود.

محقر همچنین خاطر نشان کرد: دانشکده پتروشیمی نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري دانشجوي بيدار، تاریخ انتشار:28 شهريور 1395، کد مطلب: ۱۶۱۰۲:www. danesh-bidar.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین