پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
عبدالحسین مختاباد، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم شورای شهر تهران مبنی بر حذف ملاک حسن شهرت برای کاندیداتوری شورایاری شهر تهران تصمیم خوبی است. ممکن است مردم فردی را در یک محیط بنا به هر دلیلی دوست نداشته باشند اما مایل باشند به وی رای بدهند، درست مانند زمانی که در مدارس وظیفه مبصر بودن را به تنبل ترین دانش آموز می دادند تا تاثیر مثبتی داشته باشد.

شعارسال: عبدالحسین مختاباد، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیم شورای شهر تهران مبنی بر حذف ملاک حسن شهرت برای کاندیداتوری شورایاری شهر تهران تصمیم خوبی است. ممکن است مردم فردی را در یک محیط بنا به هر دلیلی دوست نداشته باشند اما مایل باشند به وی رای بدهند، درست مانند زمانی که در مدارس وظیفه مبصر بودن را به تنبل ترین دانش آموز می دادند تا تاثیر مثبتی داشته باشد.

 مختاباد افزود: باید سیستم گزینشی بودن انتخابات از بین برود و مردم به بلوغی برسند تا خودشان تصمیم بگیرند که چه کسی را انتخاب کنند. اینکه در یک سیستمی چندین نفر بخواهند یک نفر را تایید یا رد کنند برای چند قرن گذشته است. بنابراین باید تصمیمی جدی گرفته شود تا همه مردم جامعه در این مناصب وارد شوند و احساس مسئولیت کنند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در جامعه امروز که کثرت گرایی وجود دارد و چندین جناح و گروه وجود دارند، هشتاد میلیون ایرانی باید احساس وظیفه کنند و با هر نوع طرز تفکر، نگاه، اعتقاد و حتی مذهبی باید برای ایران کار کنند و اقتصادی که چهل سال است مردم را تحت فشار قرار داده است ترمیم کند. وجود چنین سیستمی در مملکت و عدم اصلاح آن نتیجه اش وضعیت نامطلوب در اقتصاد، فرهنگ، مجلس و دولتمردان ما می شود.

مختاباد در پاسخ به این سوال که آیا مجوز ورود افراد همه قشرها در مدیریت محلات موجب آسیب های جدید می شود یا خیر؟ ضمن بیان این نکته که مردم باید پاسخگوی رای و انتخاب خودشان باشند، گفت: شورایاری محلات تاثیر چندان مهمی در تصمیم گیری های کلان ندارد؛ این مسئله به راحتی در سایر کشورها انجام می شود و مردم در انتخابات شرکت می کنند و مسئولیت انتخاب شان را بر عهده می گیرند. در حال حاضر باید به مردم و نظرشان احترام بگذاریم و بپذیریم که اگر مردم مرتکب اشتباه شوند بهتر از آن است که یک فرد مرتکب اشتباهی شود و آن را به گردن مردم بیندازد.

عبدالحسین مختاباد، درباره شائبه ی کار سیاسی و مهندسی انتخابات در شورایاری شهر تهران افزود: مهندسی انتخاباتی در کار نیست و همه جناح ها و مردم محلات می توانند رای بدهند و اینکه اگر کسی فکر می کند که در شمارش آراء ایراداتی وجود دارد باید تدبیراتی اندیشیده شود تا موقع برگزاری انتخابات و شمارش آراء، نمایندگانی سر صندوق های رای حضور داشته باشند.

مختاباد در پایان، با استقبال از برگزاری الکترونیکی انتخابات افزود: با توجه به اینکه در کشور ما برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برای بار اول است که صورت می گیرد، باید منتظر باشیم و عملکرد آن را مشاهده کنیم، همچنین باید کار دست را از میان ببریم و بدانیم که به عنوان مثال، ماشین هیچ گاه نام مختاباد را جایگزین احمدی نژاد ثبت نمی کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 11 تیر 1398 ، کدخبر:20190702170027426 www.aryanews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین