پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۸۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور سراسری در سال جاری افزایش پیدا کرده است.
شعار سال:رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی کنکور سراسری در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

 ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سؤال درباره ظرفیت‌های رشته‌های پزشکی اظهار کرد: ظرفیت سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. البته تاکنون دانشگاه‌ها ظرفیت‌های قطعی خود را اعلام نکرده‌اند ولی بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی، برای این سه رشته ۸ هزار و ۷۰۰ ظرفیت در نظر گرفته شده است که با اعلام ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر درباره سهمیه سیل‌زدگان استان‌های لرستان و گلستان گفت: پنج درصد سهمیه مازاد دانشگاه‌های این استان‌ها به داوطلبان سیل‌زده اختصاص می‌یابد. سال گذشته به دلیل وقوع زلزله در استان کرمانشاه این سهمیه به داوطلبان این استان نیز اختصاص یافت و دانشگاه کرمانشاه ۲۸۲ داوطلب مازاد جذب کرد. برای داوطلبان سیل‌زده استان‌های لرستان و گلستان تقریباً به همین میزان سهمیه در نظر گرفته شده است که به صورت مازاد در این دانشگاه‌ها لحاظ خواهد شد. هزینه این سهمیه مازاد را وزارتخانه‌های علوم و بهداشت به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: نتایج اولیه کنکور امسال دهه دوم مرداد ماه اعلام می‌شود و نتیجه نهایی در دهه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون گفت: در مجموع ۷۳۰ هزار ظرفیت برای کنکور امسال در نظر گرفته شده که ۵۷۱ هزار نفر در دوره‌های بدون آزمون جذب می‌شوند. سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی نیز ۵۰۰ هزار نفر است. در مجموع حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال جاری می‌توانند به دانشگاه‌ها وارد شوند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:13تیر1398،کدخبر:402299،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
0
0
خداروشکر ظرفیت در همه رشته ها افزایش یافته فقط پزشکی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین