پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۸
نفتی ها /گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول برای یک دوره دیگر و این بار از طرف هلدینگ ساتا که به همراه هلدینگ خلیج فارس پنجاه درصد از سهام شرکت پتروشیمی آریاساسول را در اختیار دارد به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود.
شعار سال: گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد که مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول برای یک دوره دیگر و این بار از طرف هلدینگ ساتا که به همراه هلدینگ خلیج فارس پنجاه درصد از سهام شرکت پتروشیمی آریاساسول را در اختیار دارد به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود.

این تمدید در صورت صحت این خبر، سومین دوره ۲ساله حضور بحرینی در این شرکت خواهد بود. این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقدند: این تصمیم دقیقا برخلاف بخشنامه وزیر نفت مبنی بر اینکه هیچ یک از مدیران و مسئولین نباید بیش از چهارسال در یک سمت حضور داشته باشند بوده، با آن منافات دارد. اگرچه دراین بین برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که به دلیل آنکه بحرینی از سوی هر یک از این شرکت‌ها برای ۲سال به عنوان مدیرعامل منصوب بوده این انتصاب نشانه ای دال بر اینکه طول دوره مدیریت بحرینی چهار سال است ندارد و به همین دلیل این امر کاملا ظاهری قانونی دارد. ازسویی دیگر با اصرار بر خصوصی بودن هلدینگ خلیج فارس و درعین حال تبعیت نکردن ظاهری این مجموعه از دستورات وزیرنفت احتمال دارد باردیگر همانند بحث بازنشستگی ربیعی و لزوم خروجش از سمت مدیریت هلدینگ خلیج فارس که محقق نگردید این امر نیز در لیست منافعی قرار بگیرد که به دلیل خصوصی سازی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضرورتی بر اجرای آن نباشد!
 لازم به ذکر است بیژن زنگنه وزیر نفت اخیرا با اولتیماتومی شدیداللحن و جدید (که در تاریخ چهارشنبه دوازدهم تیرماه در رسانه ها منتشر شده) به مدیران عامل و مسئولان ارشد صنعت نفت خواستار تسریع در جابه جایی مدیران با بیش از چهار سال سابقه اجرایی در یک مجموعه مدیریتی شده است.

بر این اساس، وزیر نفت تاکید کرده که مدیران ۴ ساله‌ای که برای تغییر مقاومت می‌کنند به هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شوند و در صورت ادامه مقاومت بر سر جابه جایی در مرحله دوم حقوق مدیران ۴ ساله قطع خواهد شد.

به دنبال بخشنامه ای که مردادماه پارسال ابلاغ شد، مقرر شده بود مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه، معاونان و مدیران ارشد شرکت‎ها (منظور همه سمت‌هایی است که خط گزارش‌دهی آنها طبق نمودار سازمانی مستقیم به مدیرعامل شرکت است.) که تاریخ انتصاب‌شان تا یکم آبان‌ماه ۱۳۹۳ بوده تا تاریخ یکم آبان‌ماه ۱۳۹۷ به سمت‌های متناسب دیگری منصوب و جایگزینان ایشان حسب مورد، تا آن تاریخ تعیین و مشغول به کار شوند و پس از آن نیز نظارت کنند که مدت تصدی یک سمت توسط یک فرد از ۴ سال فراتر نرود.(چهارشنبه ۱۲/۴/۹۸)
با اینحال کارشناسان منتقد حضور بیش از ۴ سال بحرینی بر سمت مدیرعاملی آریاساسول معتقدند: بحرینی این روزها در هلدینگ خلیج فارس بروبیایی داشته و گزینش نهایی مدیران عامل شرکت‌ها در ید اختیار وی است تا جاییکه مدیرعامل متروئی هلدینگ برای بسیاری از گزینه‌های پیشنهادی اوکه در حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس نیز محسوب می‌گردد احکام انتصاب امضاء می‌کند. دراین بین آنچه مشخص است آنکه بحرینی پس از حضور ربیعی در هلدینگ خلیج فارس و بواسطه حضور در هیات مدیره این مجموعه به یکی از تاثیرگذارترین افراد در  این هلدینگ و البته مهمتر از آن در تصمیم‌های این روزهای هلدینگ بدل شده و باید دید این تصمیم سازی‌ها چه سرنوشتی را برای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس رقم خواهد زد؟
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ،تاریخ انتشار:18تیر1398،کدخبر:16023،naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
خوب خدارو شکر اینا بدون دردسر مدیرعامل انتخاب کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین