پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۲۰۱۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
 محمدرضا بختیاری در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از تصفیه خانه پساب فیروز بهرام (غرب تهران) افزود: حدود ۷۵ درصد شبکه فاضلاب تهران اجرا شده است و از ۹ هزار کیلومتر مربع شبکه فاضلاب پایتخت تنها ۲ هزار کیلومتر مربع مانده است.
شعار سال:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب پساب سالانه در استان تهران تولید می شود که سهم شهر تهران از این میان ۸۰۰ میلیون مترمکعب است.
سالانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب پساب در تهران تولید می شود
 محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از تصفیه خانه پساب فیروز بهرام (غرب تهران) افزود: حدود ۷۵ درصد شبکه فاضلاب تهران اجرا شده است و از ۹ هزار کیلومتر مربع شبکه فاضلاب پایتخت تنها ۲ هزار کیلومتر مربع مانده است.
وی با بیان اینکه ۱۲ تصفیه خانه در تهران طراحی شده، گفت: در حال حاضر یکی در جنوب و دیگری در غرب تهران اجرا شده است.
بختیاری با بیان اینکه آب تهران از ۵ سد تامین می شود تصریح کرد: پایتخت نشینان حدود ۲۰ درصد آب کشور شرب را مصرف می کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد آب شرب پایتخت از چاه و ۷۰ درصد از آب های سطحی تامین می شود، خاطرنشان کرد: هر سال ۸۴۰ میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی برداشت می‌شود که ۸۰۰ میلیون متر مکعب آن به سفره‌های آب زیرزمینی بازمی‌گردد.
وی ادامه داد: در واقع ۴۰ میلیون متر مکعب تراز منفی و برداشت بیش از حد هر سال در تهران ثبت می شود.
بختیاری افزود: همچنین هر سال ۷۰ میلیون مترمکعب آب صرف آبیاری چمن در شهر تهران می شود و در حال حاضر سیستمی نداریم که بتوان از پساب در فضاهای شهری استفاده کرد.
وی همچنین در خصوص اهمیت موضوع فاضلاب در شهر تهران گفت: اگر غفلت کنیم و بخواهیم فاضلاب را از تهران خارج کنیم ممکن است زیر پایتخت خالی شود و بعد از اجرای طرح فاضلاب آبی باقی نمی‌ماند که بخواهیم از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به طرح فاضلاب خاطرنشان کرد: پساب تهران را تصفیه کنیم زیر پایتخت خالی می شود اما تنها از ۲ جا می توان این کسری آب را تامین کرد؛ ۷۰ میلیون مترمکعب از محل تصفیه و نزدیک به ۳۰۰ میلیون متر مکعب از آب های سطحی و باران است.
وی تصریح کرد: ظرف ۶ سال آینده پرونده فاضلاب تهران بسته می شود و بدین معنا که ۲۰ درصد فاضلاب کشور تعیین تکلیف خواهد شد.
بختیاری خاطرنشان کرد: متوسط اجرای طرح فاضلاب در تهران ۷۵ درصد و در استان تهران ۱۲ درصد است که این نشان از همکاری مطلوب شورای شهر تهران با آب و فاضلاب دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:19تیر1398،کدخبر:www.irna.ir،83389816

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
خیلی رقم بالاتر از این حرفاست مشکلا پساب و زباله مشکل جهانیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین