پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
در نواحی مرطوب شمالی و مخصوصا قسمت هایی که به جنگل ها و مزارع نزدیک تر است حشره ای خون آشام وجود دارد که به دراکولا شهرت پیدا کرده است. این حشره با نام علمی Paederus eximius به نام های بند، وامج یا تلرز هم شناخته می شود و به کابوس مردم شمال تبدیل شده است. علیرغم ترس و وحشتی که دراکولا ایجاد کرده این حشره نه نیش می زند و نه گاز می گیرد، فقط از روی پوستان عبور می کند! شاید بگویید خب، این که ترس ندارد و چرا به آن دراکولا می گویند.

شعارسال: در نواحی مرطوب شمالی و مخصوصا قسمت هایی که به جنگل ها و مزارع نزدیک تر است حشره ای خون آشام وجود دارد که به دراکولا شهرت پیدا کرده است. این حشره با نام علمی Paederus eximius به نام های بند، وامج یا تلرز هم شناخته می شود و به کابوس مردم شمال تبدیل شده است. علیرغم ترس و وحشتی که دراکولا ایجاد کرده این حشره نه نیش می زند و نه گاز می گیرد، فقط از روی پوستان عبور می کند! شاید بگویید خب، این که ترس ندارد و چرا به آن دراکولا می گویند.

باید بدانید که این حشره شبیه به مورچه معمولی، اما کمی کشیده تر و بلندتر است و بدنی بند بند دارد که بندها یکی در میان قرمز و سیاه هستند. حشره دراکولا هنگام عبور از سطح پوست و در صورتی که احساس ترس و خطر بکند ترکیبی سمی به نام «پدرین» ترشح می کند که آسیب های شدیدی به بافت پوست می زند. جالب است بدانید که این حشره آنقدر خطرناک و منفور است که عملا هیچ دشمنی ندارد و حتی پرندگان هم از شکار و خوردن آن خودداری می کنند!

نیش دراکولا

هرچند در بین مردم شمال اصطلاح نیش زدن متداول شده اما حشره دراکولا عملا شما را نیش نمی زند! بلکه همان طور که گفتیم با عبور از پوست سمی خطرناک از خود ترشح می کند که روی پوست قرار می گیرد. هنگام ترشح سم شما هیچ درد یا سوزشی متوجه نمی شوید و همین موضوع باعث می شود دراکولا کار را بیشتر ادامه بدهد. بعد از مدتی محل عبور این حشره قرمز و ملتهب می شود و تاول های دردناکی می زند که به شدت می خارد.

به دلیل خارش زخم خیلی از افراد زخم را می خارانند و بعد دست آلوده شان به هرقسمت از بدن که بخورد دوباره همین بلا سر آن قسمت از پوست هم می آید. پزشکان می گویند که اگر همان ابتدا محل مورد نظر را با آب و صابون بشویید دچار هیچ یک از ضایعات پوستی بعدی نمی شوید. اما از آنجا که حشره دراکولا در طول شب و زمانی که خواب هستید به سراغ شما می آید اکثر افراد ساعت ها بعد متوجه این موضوع می شوند.

حتی اگر وقتی بیدار هستید هم با حشره دراکولا مواجه شوید خیلی از افراد با مشاهده حشره دراکولا روی پوستشان فکر می کنند با یک مورچه ساده طرفند و آن را روی پوستشان له می کنند یا با دست آن را از روی پوستشان برمی دارند. در این جاست که سم ترشح شده فرد را مبتلا می کند و همان طور که گفتیم با تماس دست آلوده به هر قسمت دیگر از بدن، آن قسمت هم درگیر می شود. تاول های دردناک در نهایت خشک می شوند و به زخم های عمیق و طولانی تبدیل می شوند. دراکولا در طول شب با ردیابی گرمای بدن به انسان ها نزدیک می شود، قسمت هایی که با لباس پوشیده نشده و پوستی حساس دارند مثل گردن، صورت و دست و پا را مورد حمله قرار می دهد.

دراکولاها چه زمانی بیشتر دیده می شوند؟

حشره دراکولا در مناطق گرم و مرطوب زندگی می کنند و علاوه بر ایران، در چین و آفریقا هم وجود دارد. با این حال گونه ای که در ایران زندگی می کند بیشتر باعث آسیب می شوند. جالب است بدانید که در طب سنتی چین از سم حشره دراکولا در درمان بیماری های مختلف استفاده می شود! حشر دراکولا در استان های شمالی کشورمان زندگی می کند و در غرب گیلان فراوانی بیشتری دارد و دراکولا نامیده می شود. در شرق گیلان به آن وامج می گویند و در مازندران تَلِرز و بند نامیده می شود. هرچه هوا گرم تر و مرطوب تر باشد محیط برای رشد و تولید مثل این حشره بهتر می شود. بنابراین با فرارسیدن فصل تابستان که گرما و رطوبت در شمال به حداکثر میزان خود می رسد شاهد حمله دراکولاها به مردم هستیم.

مقابله با حشره دراکولا

ایران دی اچ با ساخت دستگاه های دافع حشرات با هدف حفظ سلامتی هموطنان پا به عرصه تولید گذاشته است و همچنین در حفظ محیط زیست بدون از بین بردن حشرات ، با اثرگذاری بر آستانه شنوایی حشرات باعث دوری از محیط آرامش بخش منزل و یا محل کار شما می شود .

و اما راه حل خلاصی از مگس ها ، دستگاه های دی اچ :

دستگاه های دائمی دافع حشرات ایران دی اچ برای محیط های مسکونی

مزایای استفاده از این دستگاه :

کمک به محیط زیست

عدم انتقال بیماری از کلیه حیوانات و حشرات

جلوگیری از لاشه حشرات و حیوانات در محیط منزل و محیط های باز و بزرگ


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران دی اچ ،تاریخ انتشار: تیر1398،کدخبر: -www.irandh.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین