پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۶۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
اخیراً خبری در فضای مجازی با عنوان "تخریب دیوار‌های ارگ بم با لودر" دست به دست می‌شود؛ ما صحت و سقم این ماجرا را از فرماندار بم جویا شدیم.

شعارسال :شسهوار پور فرماندار بم گفت: ورودی ارگ بم و راهرو‌های آن با عرض ۲ متر است و هیچ لودری نمی تواند وارد ارگ شود، بنابر این تخریب ارگ بم با لودر صحت ندارد.

فرماندار بم گفت : بنا‌هایی داخل ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده اند در حال مرمت و باز سازی است و مصالح آن خشت و گل است که دوباره پس از احیا در ساخت ساز و مرمت استفاده می شوند

شعارسال :شهسوارپور افزود : ارگ بم یک اثر تاریخی ثبت جهانی و یونسکو می باشد و هرگونه تعمیر و مرمت با نظارت سازمان میراث فرهنگی کشور است.

موحد مدیر پایگاه جهانی ارگ بم گفت : هیچ گونه تخریبی با وسایل مکانیکی در ارگ بم صورت نگرفته است و امکان استفاده از وسایل مکانیکی نیست بازسازی و مرمت ارگ بم با چهار پروژه و پیمانکاران این چهار پروژه تعیین و مشخص شده اند و کار نظارت بر کار این پیمانکاران بر عهده پایگاه جهانی است.

وی ادامه داد: قسمت‌های از ارگ بم که در اثر زلزله تخریب شده بود توسط پیمانکاران با نظارت ما مرمت و بازسازی می شود، در مرحله آوار برداری یکی از پیمانکاران به صورت دستی با کلنگ آوار برداری و به بیرون از ارگ انتقال دادند و هیچ گونه تخریبی نبوده است .

موحد گفت : امیدواریم بتوانیم قسمت‌های باقی مانده ارگ بم در اثر زلزله سال ۸۲ را مرمت و بازسازی کنیم .

ارگ بم بعد از بازسازی و مرمت قسمت‌های حصار بیرونی برج‌ها اصطبل بازار مسجد آن بازسازی و مرمت شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار24 تیر 98، کدخبر: 7001767، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین