محسن پور سید آقایی صبح امروز در نشست مسافربرهای اینترنتی که در پژوهشکده سیاست گذاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد با بیان این که معتقدیم باید نظارت بر روی مسافر برهای اینترنتی لحاظ شود گفت: مسئله اصلی در بحث نظارت بر روی این سامانه این است که چه سازمانی باید بر آنها نظارت کند.
پور سید آقایی در ادامه با بیان این که ما با پدیده ماشین خوابی در تهران مواجه هستیم اظهار کرد: ما جوانانی را میبینیم که با کمک یکدیگر ماشین خریده و محلاتی را به عنوان پاتوق و گعده در نظر گرفته و ماشین خوابی میکنند. اینها جوانان شهرهای دیگری هستند که به دلیل نبود شغل به تهران میْآیند و میبینیم که محلات تهران بین آنها تقسیم شده است و بچههای یک استان در یک محله و استانهای دیگر در محلات دیگر جمع میشوند و در خودروهایشان میخوابند.
وی با بیان این که یکی از شرکتهای مسافربر اینترنتی ۶۰ میلیارد تومان تخلف عوارض دارد اما مسئولیت آن را قبول نکرده خاطر نشان کرد: دادستانی حکم داده است که این خودروهای فعال میبایست معاینه فنی عادی داشته باشند.
پور سید آقایی با بیان این که این شرکتها از مجموع خدمات شهر استفاده میکنند و صدها میلیون تومان درآمد دارند اظهار کرد: معتقدیم که باید دو درصد درآمدشان را بابت عوارضی که به شهر وارد میکنند به شهر بدهند تا صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود که تاکنون قبول نکردهاند.
وی با بیان این که این شرکتهای اینترنتی رسانه، پول و قدرت دارند و با طرح مسائلی گوش مردم را پر میکنند که شهرداری میخواهد جیب من و شما را بزند گفت: شهرداری تهران سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان یارانه اتوبوس و ۱۲۰۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو میدهد. آیا این دو درصد که حدود ۸۰ میلیارد تومان میشود رقم بالایی است؟.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که متاسفانه نظارت قیمتی نیز بر روی این شرکتها نمیشود و دیدیم که در طول یک روز دامنه اختلاف قیمتهایشان را ۱۰۰ درصد بالا و پایین بردند گفت: این شرکتها در بستر امکانات شهر تهران درآمد زایی میکنند و حالا مصاحبه میکند که شهرداری برای جبران کسری بودجهاش برای ما کیسه دوخته است.
کارپینو متعلق به شهرداری نیست
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که لطفا این شایعه را پخش کنید که کارپینیو برای شهرداری است گفت: سهام، مدیر و کارکنان کارپینو متعلق به شهرداری نیستند بلکه این شرکت خصوصی به مانند اسنپ و تپ سی است که متعلق به بنیاد برکت و ستاد اجرای فرمان امام(ره) است اما از آن جایی که از تاکسیرانی مجوز گرفته تا از ناوگان تاکسیرانی استفاده کند، برخی به اشتباه میگویند برای تاکسیرانی است، اما ربطی به شهرداری ندارد.
میگویند شهرداری میخواهد جیب شما را بزند
پورسیدآقایی با بیان این که این استارتاپها بزرگ شدند و پول، امکانات، رسانه و لابی دارند گفت: آنها به این راحتی نظارت را قبول نمیکنند. اما حرف ما این است که حداقل و کم جلو بیایند و معتقدیم قانون کم، بهتر از بی قانونی است اما جلو نمیآیند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که فضایی که فعلا در مورد استارتاپها ایجاد شده را دوستان خودشان جوسازی کردند اظهار کرد: من تحصیلات و کارم این است و در ماه اولی که به عنوان معاون شهرداری فعالیت میکردم به آنها گفتم با شما همکاری میکنیم اما باید نظارت پذیر باشید و حداقل باید یک قدم جلو بیایند اما نیامدند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که در صدد فضا سازی علیه شهرداری هستند گفت: روی نقطه تحریک مردم دست گذاشته و میگویند شهرداری میخواهد جیب شما را بزند اما این گونه نیست و آنها میبایست عوارضی که به شهر تحمیل میکند را بدهند.
وی با بیان این که ما در مورد مسافربرهای اینترتی باید نظارت اعمال کنیم گفت: در مقابل گروهی به نام تاکسیرانی رسمی کشور وجود دارد که نظارت شدیدی بر روی آنها میشود که آنها نیز معتقدند چرا به روی مسافربرهای اینترنتی به مانند آنها نظارت میشود و این رفتار دو گانه سبب شده که آنها تحریم شوند و از ما و وزارت کشور درخواست کردند که تجمع قانونی برگزار کنند.
وی افزود: ۳۰۰ هزار تاکسی در کشور است و باید حاکمیت تصمیم درستی در مورد آنها بگیرد.
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ایران آنلاین ،تاریخ انتشار:31 تیر 1398،کدخبر:488865 www.ion.ir ،