پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی مهریه در کشور گفت: در سه دهه گذشته حدود ۱۳۰ هزار زندانی با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
شعارسال: سید اسدالله جولایی درباره رویکرد ستاد دیه برای رسیدگی به وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و تسهیل در آزادی این افراد از زندان اظهار کرد: درحال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر به‌دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های سراسر کشور هستند که برخی از این افراد بدهکاران دیه در حوادث رانندگی هستند و برخی نیز به‌دلیل حوادث کارگاهی و عدم پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند. البته تعداد افرادی که به‌دلیل حوادث رانندگی بدهکار بوده و در زندان هستند قابل توجه نیست.

وی با بیان اینکه آمار بدهکاران مالی که در زندان هستند هرگز زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست ادامه داد: اگر شرایط آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و زندانیان مهریه فراهم شود، گامی مفید و تأثیرگذار در کاهش جمعیت کیفری برداشته‌ایم. متأسفانه تعداد زندانیان مهریه درحال افزایش است اما بعد از دستور و نکته ویژه رئیس قوه قضائیه به این موضوع امیدواریم مشکل زندانیان مهریه حل شود.

رئیس ستاد دیه با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی مهریه در کشور اظهار کرد: قطعاً با رویکردی که آیت‌الله ابراهیم رئیسی درباره زندانیان مهریه دارند، این موضوع حل خواهد شد و ما معتقدیم افرادی که توانایی پرداخت مهریه را ندارند باید از زندان آزاد شوند، چراکه زندانی کردن این افراد به‌جز بالا بردن آمار زندانیان هیچ سود دیگری نخواهد داشت. در این زمینه ستاد دیه نیز اعلام آمادگی می‌کند تا با همکاری خیرین زمینه آزادی زندانیان مهریه را فراهم کند.

جولایی تصریح کرد: متأسفانه امروزه جوانان با کوچکترین اتفاقی که رخ می‌دهد به سمت طلاق می‌روند و قطعاً اقدامات فرهنگی نیز در این خصوص تأثیرگذار خواهد بود. نهادهای متولی باید در زمینه صلح و سازش بیشتر از گذشته فعال باشند تا ما با این حجم از زندانیان مهریه روبه‌رو نباشیم.

وی درباره اقدامات ستاد دیه در سه دهه گذشته اظهار کرد: در این مدت ۱۳۰ هزار زندانی با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1398 ، کدخبر: 406664 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
بیشتر کمک ها از جانب مردم بوه خدا خیرشون بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین