پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
محجورین به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :صغیر ،سفیه یا غیر رشید و مجنون.
شعار سال:
انواع شخص محجور و تعریف محجورین
محجورین به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :
۱. صغیر :
به کسی گفته می شود که نابالغ باشد . صغیر در لغت به معنی کوچک و خرد و در اصطلاح فقهــی و حقوقی به کسی اطلاق می شود که به سن بلوغ نرسیده و کبیر نشده است.

۲. سفیه یا غیر رشید :
کسی که توانایی اداره اموالش را به نحو عقلایی داشته باشد رشید نامیده می شود. غیررشید با سفیه مترادف است و در برابر رشید قرارداده می شود. بنابراین غیررشید کسی می باشد که اموال خـود را در راه های غیر عقلایی صرف کند و کسی که اموال خود را به طور متعارف و به شیوه عقلایی مصرف نمی کند و در معاملات خود به سود و زیان توجه ندارد و به تعبیر دیگر کسی که تصرف او در حقوق مالی خود عقلایی نباشد و عقل اقتصادی و یا عقل معاش نداشته باشد، سفیه نامیده می شود.

۳ . مجنون :
کسی که قوه عقل و درک ندارد و به اختلال کامل قوای دماغی مبتلا می باشد. جنون عبارت است از، اختلال دایمی یا موقتی در اعصاب و روان یک شخص که باعث می شود آن شخص معنی رفتارهای خود را نفهمد و آنچه انجام می دهد به فرمان و اراده او نباشد و وجدانش از آن آگاهی نداشته باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری عصر اسلام،تاریخ انتشار:2شهریور1398،کدخبر:11479،www.asrislam.com




اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین