پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۲
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: نسبت دادن مشکلات به گذشته، ارائه شعارها و برنامه های کاغذی و غیراجرایی و اقدامات نمادین و نمایشی تاریخ مصرف محدودی داشته و گذشته است.

شعارسال: محسن هاشمی روز سه شنبه در یکصدو شصت و یکمین جلسه شورا افزود : مردم برای تغییر در وضعیت و عملکرد شهرداری، به لیست امید رای دادند وافکار عمومی حساب و کارنامه شورا و شهرداری را قضاوت می کنند.

وی گفت: پس اگرچه شورای شهر نمی تواند در امور اجرایی دخالت کند، اما مردم انتظار دارند با نظارت موثر در حل معضلات وبهبود خدمات شهری نقش خود را ایفا کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در مجموع باید بدانیم که شهروندان تهرانی، اگر نتیجه مشارکت بی نظیر خود در انتخابات شوراهای سال ۹۶، در ایجاد تحول عملکرد مدیریت شهری نبینید، این موضوع بر مشارکت آنها در انتخابات سالجاری مجلس و انتخابات دوره آینده شوراها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: باید با واقع گرایی و و عملگرایی در حوزه اجرایی تحول ایجاد کنیم .

هاشمی اظهارداشت: در حوزه خدمات شهری، اقدامات ستادی و نظارتی انجام شده باید در حوزه عمل تاثیر عینی در نظافت و پسماند داشته باشد.

رییس شورای تهران تاکید کرد: در حوزه شهرسازی، باید از ابزارهای خود برای هدایت و مدیریت فرایند ساخت وساز مانند کمیسیون ماده پنج، شوراهای معماری و طرح تفصیلی برای تامین سرانه های هفتگانه عمومی مورد نیاز مردم که در بسیاری از مناطق تهران کمتر از حد استاندارد و جهت دهی به توسعه شهری براساس سیستم حمل ونقل عمومی استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه اصلاحات در حوزه مالی و اقتصادی به صورت ملایم انجام شده است یادآور شد: بایست مطابق با مصوبه شورا، تعیین تکلیف اموال و املاک شهرداری که در اختیار دیگران است و اصلاحات ساختار منابع انسانی و هزینه ای شهری باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی افزود: پیشنهاد میکنم در حوزه فرهنگی و اجتماعی، با استفاده از ظرفیت بزرگ زیرساختهای فرهنگی شهرداری، در ایجاد رونق و نشاط در حوزه فرهنگ و هنر، تحرک اجتماعی و امور خیریه و درآمد پایدار برای مدیریت شهری استفاده کنیم.

هاشمی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز تکمیل پروژه های، نیمه تمام و راکد که با اعتبارات محدود می توان آنها را به بهره برداری رساند، در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل ادامه داد: توسعه حمل ونقل عمومی که تاثیرمستقیمی بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک دارد بایست با تامین ناوگان و تجهیزات جهشی درظرفیت حمل ونقل مترو واتوبوسرانی ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنانش از کمیسیونهای تخصصی شورا خواست با نظارت موثر و مطالبه گری جدی از مدیران شهری، جهش محسوسی را در ارتقا سطح خدمت رسانی به شهروندان و برطرف کردن نقاط ضعف در اجرا، ایجاد کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:5شهریور1398 ، کدخبر: 83453268: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین