پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۰۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس با بیان اینکه ابهامات بسیاری درباره نحوه مزایده اردوگاه شهید باهنر واگذاری اردوگاه با قیمت بسیار پایین وجود دارد، گفت: این ملک مرغوب را فقط با قیمت ۴ هزار میلیارد تومان واگذار کردند اماحداقل ارزش آن ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
شعارسال: محمد جواد ابطحی درباره وضعیت اردوگاه شهید باهنر و نظرات برخی نمایندگان مبنی بر تخلفات گسترده در واگذاری این اردوگاه و تلاش افراد ذینفعی که از رانت استفاده می‌کنند برای غیرقابل فسخ‌کردن معامله اردوگاه شهید باهنر اظهار‌ کرد: اصل صلاحیت شرکت مورد قرارداد، نحوه مزایده و اساساً اینکه مزایده‌ای انجام شده یا خیر و قیمت مزایده مورد سؤال است و ابهامات جدی درباره اینکه چرا اردوگاه با این قیمت پایین به مزایده گذاشته شد، وجود دارد.

وی افزود: ابهام دیگر درباره اجاره به شرط تملیک اردوگاه شهید باهنر است یعنی آموزش‌وپرورش فعلاً در قالب اجاره اردوگاه را در اختیار دارد و باید هر ماه اقساط تعیین شده را به صورت منظم پرداخت کند تا بتواند مجدد مالکیت اردوگاه شهید باهنر را در اختیار بگیرد.

وضعیت اردوگاه باهنر و پرداخت منظم اقساط نیازمند بررسی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به کسری بودجه آموزش‌وپرورش و مشکلات مالی فراوان به نظر می‌رسد، وضعیت اردوگاه باهنر و پرداخت منظم اقساط آن باید تحت بررسی قرار بگیرد، کمیسیون آموزش مجلس پیگیر این موضوع است و از طریق ماده 45 آئین‌نامه مجلس یا ماده 234 موضوع را بررسی خواهیم کرد البته کمیسیون اصل 90 نیز براساس گزارش‌هایی که دریافت کرده است، موضوع را در دست بررسی دارد.

5هزار و 600 میلیارد تومان باید پرداخت کنند تا مالکیت اردوگاه را بگیرند!

ابطحی مطرح‌کرد:سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز به موضوع ورود می‌کنند تا چرایی و چگونگی واگذاری اردوگاه شهید باهنر مشخص شود؛ آموزش‌وپرورش برای دریافت 4 هزار میلیارد تومان به منظور پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال 95، اردوگاه شهید باهنر را در رهن گذاشت و الان باید حدود 5 هزار و 600 ملیارد تومان بازگرداند تا مالکیت اردوگاه در اختیارش قرار بگیرد!

وی ادامه داد: این ملک مرغوب که متعلق به وزارت آموزش و پرورش بوده را فقط با قیمت 4 هزار میلیارد تومان واگذار کردند که حداقل ارزش آن 30 هزار میلیارد تومان در حال حاضر است.

سخت است بپذیریم سازمان برنامه‌وبودجه تعهد مالی جدیدی را قبول کند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این موضوع "سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به آموزش‌وپرورش اعلام کرده است که اقساط اردوگاه را ماهانه پرداخت می‌کند، آیا با وجود اینکه این سازمان و وزارت اقتصاد و دارایی در این ماجرا ناظر هستند باز هم امکان از دست دادن اردوگاه شهید باهنر وجود دارد؟" گفت: هم‌اکنون سازمان برنامه و بودجه، بودجه تکلیفی آموزش‌وپرورش را دقیق اجرا نمی‌‌کند و متأسفانه طرف حساب آموزش‌وپرورش است که برای پرداخت پاداش پایان خدمت، اردوگاه را گرو گذاشته است از سوی دیگر این وزارتخانه در پرداخت معوقات و مطالبات فرهنگیان مانده است و در شرایطی که سازمان برنامه و بودجه برای این موضوع مشکل دارد، سخت است که بپذیریم تعهد مالی دیگری را در بحث اردوگاه شهید باهنر بپذیرد!

وی در پایان تأکید‌ کرد: باید به صورت دقیق مشخص شود که تا به امروز وضعیت واریز اقساط مربوط به اردوگاه شهید باهنر به چه صورت بوده است و آیا بازپرداخت آن با تأخیر همراه بوده یا خیر؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 ، کدخبر: 2080210 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
این اردوگاه جزو میراث فرهنگی هم هست. باغ منظریه و ساختمان احمد شاهی به چه کسانی رسیده تا خرابش کنند و به جای آن برج بسازند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین