پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: روزانه بین 50 تا 60 تن زباله در سطح شهرستان جمع‌آوری می‌شود که نیاز است در موضوع ساماندهی این حجم از پسماندها فکری اساسی شود.

شعارسال: حسین شواخی روز (چهارشنبه) در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردستان، اظهار کرد: مطالعات اولیه برای جانمایی کارخانه مشترک پسماند به این نتیجه رسیده است که راه‌اندازی کارخانه برای کود کمپوست صرفه اقتصادی ندارد و باید زباله‌های هر منطقه جمع‌آوری و سپس اصولی دفع شود.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست تأکید دارد که موضوع زباله‌های شهری ساماندهی شود، افزود: در حال حاضر موضوع ترانشه‌های (یا گودال) زباله در مناطق روستایی و بخشی از شهر اردستان وضعیت خوبی ندارد، اما وضعیت ترانشه ها (گودال) در شهرهای زواره و مهاباد و بخش برزاوند قابل قبول است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان تصریح کرد: شهرداری در گزارش خود اعلام می‌کند که روزانه بین 50 تا 60 تن زباله در سطح شهرستان جمع‌آوری می‌شود که نیاز است در موضوع ساماندهی این حجم از زباله فکری اساسی شود.

شواخی با اشاره به وضعیت نامناسب ترانشه های زباله در برخی از نقاط شهرستان، گفت: وضعیت بد ترانشه ها هم از لحاظ منظره و پوشش گیاهی و همچنین آب‌های زیرزمینی آلودگی‌های خاص خودش را دارد. در این خصوص اخطارهایی دادیم، ولی فایده‌ای نداشته و باید از نظر قضایی به این موضوع ورود کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سطح شهرستان اردستان تنها یک سمن مردم نهاد در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند، گفت: سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست، بستری برای تحقق اهداف آموزشی، ترویجی سازمان حفاظت محیط زیست هستند و دوستداران طبیعت در این سمن‌ها به عنوان بازوان فرهنگی اداره محیط زیست در گسترش فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مردم عمل می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:13شهریور1398 ، کدخبر: 98061306922: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین