پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: موضوع زمین‌خواری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های برهه کنونی تا یک ماه آینده حل و فصل و تعیین تکلیف خواهد شد.

شعار سال: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سفر یک‌روزه خود به زنجان و در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر یک‌روزه، گفت: حضور در زنجان آن‌هم در ماه محرم توفیقی است که برای من و همکارانم حاصل شد تا در قالب هفت هیئت در پایتخت شور و شعور حسینی حضور یافته و به بررسی عملکرد دستگاه قضائی در استان بپردازیم.

وی با یادآوری اینکه نتایج این سفر در شورای عالی قضائی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، به موضوع خصوصی‌سازی و روندی که این مقوله طی کرده است، اشاره کرد و افزود: متأسفانه روند خصوصی‌سازی در کشور باعث ایجاد رکود در بسیاری از بخش‌ها شده و به همین خاطر این موضوع نیاز به بازنگری مجدد دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتباراتی برای حل و فصل برخی از مشکلات از جمله زندان‌ها، شورای حل‌اختلاف، دادگستری و پزشکی قانونی به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال مصوب شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های پیش روی دستگاه قضا، کمبود نیروی انسانی در دادگستری استان زنجان است که این کمبودها شامل کارمند و قاضی شده که باید برای مرتفع کردن آن به دنبال راهکار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بدون انجام اقدامات فرهنگی نمی‌توان انتظار کاهش جرایم در جامعه را داشت، ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های فرهنگی کشور باید در این زمینه به جد ورود پیدا کنند تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری باشیم.

رئیس دستگاه قضا از زمین‌خواری به‌عنوان یکی از دغدغه‌های امروز جامعه یاد کرد و با تاکید بر اینکه توسعه‌یافتگی نباید خارج از قانون و ضوابط بوده و منجر به نابودی ثروت ملی شود، اظهار کرد: اعتقاد راسخ به این مهم داریم که هرگونه توسعه‌یافتگی باید با پیوست قانون همراه باشد تا بتوانیم از تعرض به اراضی کشاورزی و مهم‌تر از آن منابع‌طبیعی جلوگیری کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه در خصوص ساخت و سازهای غیرقانونی که انجام شده، اطلاعاتی در اختیار داریم، بیان کرد: معتقدیم باید جلوی این‌گونه ساخت و سازها از سوی هر شخص و یا ارگانی که باشد، مقابله کرد، از این رو اولویت ما در این زمینه، جلوگیری از دست‌درازی به منابع‌طبیعی کشور است و برخورد با این‌گونه اقدامات از سوی هر کسی که باشد، ضروری است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به موضوع پسماند روی در استان زنجان به عنوان یکی از دغدغه‌های مسئولان این منطقه اشاره کرد و یادآور شد: بدون شک، هر گونه توسعه‌ای باید با رعایت مسائل زیست‌محیطی همراه باشد، به همین خاطر با توجه به اینکه موضوع زیست‌محیطی شهر زنجان موضوعی غیرقابل گذشت است، به همین خاطر مقوله پسماند روی این شهر باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حل و فصل شدن موضوع زمین‌خواری که از اولویت‌های مسئولان کشوری و استانی است، بازه زمانی یک ماهه را تعیین کرده‌ایم، افزود: برای اینکه این موضوع مهم نیز همانند سایر موضوعات به دست فراموشی سپرده نشود، باید گزارش‌های لازم در این زمینه دریافت شده و اقدامات لازم در راستای رفع این دغدغه صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز دستگاه قضا، دور زدن قانون توسط برخی از افراد است، تصریح کرد: باید با مردم رو راست باشیم؛ چرا که همین مردم در برهه‌های مختلف پشتیبان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، لذا در انجام هر کاری باید قانون را ملاک کارهای خود قرار دهیم.

وی، از انتقال زندان‌های فعال در مراکز استان‌ها به خارج از شهر به عنوان یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: این مهم در خصوص زندان زنجان نیز صدق می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 14 شهریور 98، کد خبر: 4712362، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
0
0
بدون شک، هر گونه توسعه‌ای باید با رعایت مسائل زیست‌محیطی همراه باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین