پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۳۲۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
تحصیل در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور حتی برای یکبار از ذهن تمامی افراد به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های برتر ایران گذر کرده است، اما چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ چه انگیزه و جاذبه‌ای آن‌ها را به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی فرا می‌خواند و بسیاری را به وسوسه می‌اندازد؟ تاحالا فکر کرده‌اید که تحصیل در ایران چه نکات مثبت و پر از هیجانی دارد که ممکن است تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از آن‌ها بی بهره باشند، پس با ما همراه باشید.

شعارسال: دلایل متنوعی وجود دارد که بسیاری از دانشجویان بخاطر آن‌ها تحصیل در دانشگاه‌های ایران را به دانشگاه‌های پر زرق و برق خارجی ترجیح می‌دهند.

 تحصیل در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور حتی برای یکبار از ذهن تمامی افراد به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های برتر ایران گذر کرده است، اما چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ چه انگیزه و جاذبه‌ای آن‌ها را به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی فرا می‌خواند و بسیاری را به وسوسه می‌اندازد؟ تاحالا فکر کرده‌اید که تحصیل در ایران چه نکات مثبت و پر از هیجانی دارد که ممکن است تحصیل در دانشگاه‌های خارجی از آن‌ها بی بهره باشند، پس با ما همراه باشید.

مهمان نوازی فوق العاده محلی‌ها

ایرانی‌ها خونگرم، دوستانه و خوش برخوردند و به مهمان نوازی مشهورند. همه این‌ها به این دلیل است که ایرانی‌ها برای اینکه توریست‌ها کشورشان را "بهشتی برای سفر" به خاطر بسپارند، آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهند.

تاریخ و فرهنگ غنی

ایران از پویاترین و قدرتمندترین مراکز هنر، معماری و ادبیات است. الهام گرفتن از مکتب‌های مختلف فکری و ایدئولوژی، هنری، معماری و اشکال ادبی ایران را امروزه به مرکز خاصی از خلاقیت و نبوغ تبدیل کرده است. هنرمندان ایرانی در زمینه‌های مختلف، با شیوه‌های متفاوت، در دروه‌های زمانی و مکاتب مختلف، هنر را دنبال می‌کنند.

معماران در ایران، معماری سنتی و اسلامی را ترکیب کرده اند و در تاریخ ایران و معماری معاصر نقش برجسته‌ای داشته اند. درباره ادبیات نیز به راحتی می‌توان ادعا کرد که تاریخ ایران به نوعی با تاریخ ادبی خود برابر است. در طی زمان، شاعران بزرگ، نویسنده‌ها و منتفدان ادبی نامدار ایرانی زیادی آمده و رفته اند و اثر خود را در تاریخ بشر به جا گذاشته اند.

غذا‌های خوشمزه بی پایان

شاید باونکردنی باشد، اما ایرانی‌های بسیاری هستند که شانس تست غذا‌های سنتی در نواحی خاصی از کشورشان را نداشته اند. غذا‌های سنتی ایرانیان واقعا متنوع است و محدوده گسترده‌ای از انواع مختلف تاس کباب تا گوشت تنوری و کباب، بشقاب‌های سرخ تا پخته شده، از سوپ و آش تا مجموعه سالادها، دسرها، نان و شیرینی دارد. شما انتخاب‌های بیشماری برای لذت بردن از انواع خوراکی‌های خوشمزه دارید.

وقتی شما در حال فکرکردن برای دیدن دوستانتان یا یک خلوت تک نفره هستید کافه‌های و قهوه خانه‌های بیشماری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها با دوستانتان معاشرت کنید و از بستنی یا قهوه تان لذت ببرید. این مکان‌ها مثل آبمیوه بستنی فروشی‌ها و کافه‌ها در همه شهر‌های ایران پیدا می‌شوند. مطمئنا با خوردن حتی یکبار از غذا‌های ایرانی مشتری دائم آن‌ها می‌شوید.

جاذبه‌های توریستی بیشمار

ایران به عنوان چهارمین مکان بزرگ میراث جهانی یونسکو یکی از مراکز تمدن بشری است. ایران مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های توریستی بسیاری در استان‌ها و شهر‌های مختلف دارد. تجربه زندگی در ایران و نوع زندگی ایرانیان به جرات یک اکتشاف جالب برای شماست و شما ایران را در پایان تحصیلتان با خاطره‌های بسیاری ترک خواهید کرد. تحصیل در دانشگاه‌های ایران این فرصت را به شما می‌دهد که این زندگی دست اول را ببینید و احساس کنید و یکی از دلپذیرترین ماجرا‌های طول زندگی خود را تجربه کرده اید.

جو آرام و امن اجتماعی

ایران تقریبا یک کشور بزرگ است و نواحی شهری شلوغ بسیاری دارد. یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشور‌های خاورمیانه که سال‌ها هیچ نزاع و درگیری نداشته است. حضور مستمر و یکپارچه پلیس امنیت و اطمینان خاطر را برای تمام مردم فراهم می‌کند. مردم بسیار خوش برخوردند و وقتی یک توریست یا افراد دیگر کشور‌ها را می‌بینند حتی با وجود محدودیت‌های زبانی نیز با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. علاوه بر این مکان‌های بسیاری وجود دارد که افراد با سنین مختلف می‌توانند در آن با هم معاشرت کنند مثل تئاتر، کنسرت، گالری‌ها و کافه ها.

تحصیل به روز و با کیفیت

تحصیلات برای ایرانیان بسیار مهم است؛ بنابراین همیشه آن‌ها به دنبال به‌روز کردن سیستم آموزشی هستند و درباره راهکار‌های خلاقانه تطبیق با سیستم‌های آموزشی بین الملل فکر می‌کنند. موسسه‌های درجه یک در سطوح مختلف وجود دارند و دانشگاه‌ها از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از اهداف اصلی سیستم آموزش عالی در ایران توسعه بین المللی و ارائه آموزش با کیفیت بالا به همه دانشجویان است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار:21 شهریور 1398 ، کدخبر:789889 ،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین