پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۳۳۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به مرکز پژوهش‌های مجلس ماموریت داده شده که شیوه برگزاری کنکور و مسائل حاشیه‌ای آن را بررسی کند و موضوع ساماندهی سهمیه‌ها هم در این طرح تصمیم‌گیری و بررسی می‌شود.
شعارسال: میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  درباره اعتراض داوطلبان کنکور ارشد ۹۸ نسبت به سهمیه ها در این آزمون، اظهار داشت: ماموریتی به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داده شده که کلیت موضوع نظام کنکور و مسائل حاشیه آن را بررسی کند.

به گفته وی، در این طرح قرار است ضرورت تحول شیوه برگزاری کنکور و نظام کنکور در ایران بررسی شود؛ زیرا برخی این رویه را سبب افت کیفیت آموزشی می‌دانند که حاصلی جز مدرک‌گرایی نداشته است.

میرزاده خاطر نشان کرد: یکی از محورهای این طرح، ساماندهی سهمیه‌ها است که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود.

*حل ریشه‌ای مشکل براساس کار مطالعاتی مرکز پژوهش‌های مجلس

وی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی، چه پیشنهادی برای رفع مشکل فعلی وجود دارد؟ گفت: منتظر هستیم که مطالعات این طرح در مرکز پژوهش‌ها به اتمام برسد و طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیاید و تمامی مسائل کنکور را در آن طرح بررسی کنیم که تمامی موضوعات حاشیه‌ای کنکور هم در این طرح بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح تایید شود کار ماندگاری در نظام کنکور در ایران انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، دیروز علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در واکنش به اعتراض‌های گسترده نسبت به نتایج کنکور ارشد و سهمیه ایثارگران در این آزمون، گفته بود: «آنچه که در مجلس تصویب شد، با آنچه که در ماده 90 قانون برنامه ششم چاپ شده متفاوت است.» و وعده پیگیری این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان مربوطه را داده بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 25 شهریور 1398 ، کدخبر: 13980624000780 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
چه بلبشویی شده این سهمیه های کنکور
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
رای می خوای پسر خاله؟ وگرنه توی دقیقه نود به فکر این کارها نمی افتادی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین