پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد که هم اکنون ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش‌آموز این استان به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و اقتصادی به مدرسه نمی‌روند.

شعار سال: احسان گوهری‌راد روز چهارشنبه در مراسم متمرکز نواخته شدن زنگ "جشن عاطفه‌ها" در مدارس گلستان که در دبستان بنت الهدی شهر گنبدکاووس برگزار شد، گفت: بررسی ها نشان می دهد ۷۰ درصد این تعداد دانش‌آموز صرفا به خاطر مشکلات مالی و اقتصادی ترک تحصیل کرده و به مدرسه نمی‌روند.


وی برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدارس را نماد نوع‌دوستی دانست و با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کمک به همنوع در بین گروه‌های مختلف جامعه، افزود: کمک‌های مردمی و دانش‌آموزان به این جشن می‌تواند زمینه‌تحصیل بخشی از دانش آموزان نیازمند گلستان را فراهم نماید.

گوهری‌راد همچنین مهارت‌آموزی اجتماعی به دانش‌آموزان را یکی از راهبردهای نظام تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: این راهبرد در همه مقاطع تحصیلی بالاخص دوره ابتدایی مورد توجه قرار دارد تا با کمک اولیای دانش‌آموزان این مهارت‌ها که یکی از آنها کمک به همنوع است، به آنان یاد داده شود.

وی تصریح کرد: کمک به همنوع در تاریخ سرزمین ایران چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام مورد توجه بسیار بودهو باید تلاش کنیم این فرهنگ در بین همه گروه‌های مردمی برای برچیده شدن فقر از جامعه نهادینه شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مراسم جشن عاطفه‌ها امسال در بیش از ۲۵۰۰ مدرسه برگزار و ۳۶۲ هزار دانش‌آموز استان در این جشن مشارکت دارند.

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان نیز در این مراسم با قدردانی از کمک‌های مردمی به جشن عاطفه ها، گفت: شعار امسال این جشن "با رنگ مهر - رویایی را بسازیم" است که با همکاری آموزش و پرورش و این نهاد به صورت همزمان در تمامی مدارس کشور و استان برگزار می‌شود.

اسکندر اسکندری افزود: کمیته امداد گلستان با همکاری آموزش و پرورش استان به دنبال ایجاد جنبش دانش‌آموزی برای انجام کارهای انسان‌دوستانه با هدف کمک به دانش‌آموزان و دیگر اقشار نیازمند جامعه است که امروز از جشن عاطفه‌ها شروع شد.

وی اضافه کرد: امسال مردم نیکوکار گلستان ۱۵ میلیارد ریال به جشن عاطفه‌ها که قبل از بازگشایی مدارس برگزار شد، کمک کردند و پیش‌بینی می‌کنیم امروز دانش آموزان استان نیز شش تا هفت میلیارد ریال به این جشن کمک نمایند که این کمک‌ها در اختیار مدارس برای توزیع بین دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

به گفته اسکندری، امسال کمیته امداد گلستان تعداد ۲۰۰ هزار پاکت نامه بین مدارس استان برای جمع‌آوری کمک‌های دانش آموزان و اولیای آنان به جشن عاطفه ها توزیع کرده است.


دراین مراسم که مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، امام جمعه و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، هر یک در سخنانی کوتاه از مشارکت دانش آموزان و اولیای آنان جهت کمک به دانش آموزان نیازمند قدردانی کردند.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۸۰ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 10 مهر 98، کد مطلب: 83500219: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین