پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
رئیس قوه قضاییه گفت: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه مساله مورد نظر ما نیست. او ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد و اقداماتی که در رابطه با راه اندازی سامانه‌های حمل و نقل، ارزیابی کالا و انبارداری‌ها انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد: باید وضع موجود رصد و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب سنجیده شود.حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان شد: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه مساله مورد نظر ما نیست.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه پیش از ترک بندرعباس در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه ها و دستاوردهای سفر به هرمزگان افزود: مهمترین بخش این سفر برگزاری نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گمرک شهید رجایی بود.

او ادامه داد: در این نشست گزارشی از روند کار و پیشرفت کار ارائه شد و اقداماتی که در رابطه با راه اندازی سامانه‌های حمل و نقل، ارزیابی کالا و انبارداری‌ها انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد: باید وضع موجود رصد و فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب سنجیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان شد: تاکید ما مبارزه با قاچاق سازمان یافته است و موارد جزیی که در نقاط مرزی اتفاق می‌افتد، به هیچ وجه مساله مورد نظر ما نیست.

او یادآور شد: کوله بری یا جابه جایی شخصی کالا در نقاط مرزی مساله ما نیست و دغدغه اصلی قاچاق سازمان یافته و شبکه‌های قاچاق کالا است که مانع رونق تولید در کشور می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق کالا و برخورد با آنها تصمیم جدی گرفته شد و هماهنگی همه دستگاه‌ها و حرکت پیگیرانه و مستمر مورد تاکید قرار گرفت.

او با اشاره به نشست خود با خانواده‌های شهدا و نخبگان و روحانیان و اساتید دانشگاه اظهار داشت: در این نشست نمایندگان گروه‌های مختلف نکات خوبی مطرح کردند که نقش جوانان برای برون رفت از مشکلات و اقتصاد دریامحور از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست و جلسه شورای اداری استان بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: اقتصاد دریامحور می تواند موجب رونق تولید و اشتغال شود و گزارش استاندار هرمزگان نشان داد در این بخش کارهای قابل توجهی انجام شده است.

او اضافه کرد: در شورای اداری بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران تاکید شد و همه کارآفرینان و سرمایه گذاران بدانند که کار آن‌ها مورد حمایت همه اجزاء در نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه قضایی نیز خود را موظف می‌داند که از سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: نظام بانکی هم باید تسهیلات را به کارآفرین و تولیدکننده بدهد نه به دلال تا چرخ‌های تولید بیشتر به حرکت در آید و شاهد رونق تولید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نشست با همکاران قضایی و شنیدن سخنان و مشکلات آن‌ها را یکی دیگر از بخش های سفر اعلام کرد و گفت: ۹ هیات به نقاط مختلف استان اعزام شد و وضعیت و شرایط تمام شهرستان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه شورای قوه قضاییه که بعد از نماز مغرب و عشا تشکیل شد، ۹ هیات گزارش دادند و ۵ هیات در مرکز استان، وضعیت دادگاه ها، سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان قضایی نیروهای مسلح را بررسی کردند و تصمیماتی نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی، نیروی اداری و نیروی قضایی گرفته شد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در بعضی از مناطق مثل بشاگرد دادگستری با مشکلات جدی مواجه است و قرار شد که به سرعت کاری بکنند که بتوانیم در آن مناطق دادگستری داشته باشیم که مردم به عدالت دسترسی داشته باشند و در نقاط محروم دیگر نیز چنین گزارشاتی داشتیم.

او بیان کرد: آنچه در این استان دیدم وحدت و انسجام بین همه گویش‌ها و شیعه و سنی، مسئولین و مردم در حوزه‌های مختلف، بخش‌های قضایی، بخش‌های اجرایی و نمایندگان مجلس بود که بسیار ارزشمند است.

اگر این انسجام، وحدت و یکپارچگی که در هرمزگان دیدم با محوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان ادامه پیدا کند حتما در توسعه یافتگی استان نقش به سزایی خواهد داشت و شرط توسعه یافتگی استان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در گرو وحدت و انسجام در این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد:در دادگستری هم در مدت کوتاهی که از دوره مدیریت رئیس کل جدید می‌گذرد، همه بازرسی‌ها گواه بر این بود که تغییر محسوسی در وضعیت دادگستری داده شده و ضمن ارج نهادن به همه زحمت‌هایی که تاکنون انجام شده، تلاش جدید، تلاش ماندگاری خواهد بود و بتوانیم اهداف مهمی که رهبر معظم انقلاب برای قوه قضاییه تعیین کردند مانند کاهش ورودی پرونده به دادگستری، کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، اتقان آرا نسبت به احکام و آرای قضایی و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی محقق شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: ۱۴ یا ۱۵ پرونده قاچاق کالا هم در گمرکات مطرح شد و قرار شد که هم در دادگستری استان و هم در مرکز دنبال شود و به سرانجام روشنی برسد.

او ضمن قدردانی از میزبانی مسئولان و مردم هرمرمزگان، بامداد جمعه بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 12 مهر 98، کد خبر: 7092374، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین