پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
سرنوشت برخی پل‌های پایتخت نامشخص است. برخی از پل‌ها بناست جمع شود و برخی دیگر باید کماکان مورد استفاده قرار گیرند؛ وضعیت هر کدام از پل‌های تهران در محدوده‌های مرکزی متفاوت است و تاثیر مختلفی بر ترافیک پایتخت خواهد گذاشت.

شعارسال: پل گیشا جمع شد و بناست به جای آن پل طبیعت بکارند، گفته می‌شد پل گیشا به همراه چند پل دیگر به خاطر بازی‌های آسیایی تهران و در سال 1353 ساخته شده اما اکنون حرف‌های متفاوتی به‌گوش می‌رسد. به‌نظر می‌رسد پل‌های فلزی تهران بعد از چند دهه کاربرد خود را از دست داده‌اند چراکه شرایط پایتخت در این محدوده‌ها تفاوت پیدا کرده و برخی دیگر از ایمنی کافی برخوردار نیستند. در این راستا برخی متولیان شهر از جمع‌آوری پل‌های پایتخت خبر دادند.

تبدیل برخی پل های پایتخت به عابر پیاده/ وضعیت پل‌ها در معاونت حمل و نقل و ترافیک در دست بررسی است

صفا صبوری دیلمی در رابطه با سرنوشت پل‌های پایتخت گفت: پل گیشا بعد از انقلاب نصب شد و جزو پل‌هایی است که برای بازی‌های آسیایی طراحی شده بود ولی نمی‌دانیم به چه دلیل در آن زمان نصب نشد و دلیل آن هم در سوابق و اسناد ما نیست.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران افزود: دو پل در آن زمان نصب نشد که دلیل آن را نمی‌دانیم ولی این دو پل در سال 60 نصب و سر هم شد. همه پل‌هایی که آن زمان نصب شد، پل‌های موقت بوده و احتمالا به سرنوشت گیشا دچار شوند.

او تاکید کرد: پل کریمخان جزو همان پل‌های فلزی است اما سال گذشته پل کریمخان را به پل دائمی تبدیل کردیم و کریمخان از پل موقت خارج شد. کار بسیار سخت مهندسی در سال‌های 96 و 97 انجام شد تا پل کریمخان دائمی شود و پی عمیق و عرشه بتنی ایجاد شد.

صبوری با بیان سرنوشت برخی پل‌های پایتخت خاطرنشان شد: احتمال دارد برخی از پل‌ها دائمی بازسازی شود اما برخی از این پل‌ها مانند پل گیشا حذف خواهد شد و بناست برخی از آنان تبدیل به پل عابر شود.

معاون شهردار تهران تصمیم‌گیری برای تغییر وضعیت پل‌های تهران را با معاونت حمل و نقل و ترافیک دانست.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از پل‌های پایتخت بناست حذف شود، گفت: اطلاع دقیقی ندارم اما وضعیت برخی از این پل‌ها در حال مطالعه است. گرچه همه این پل‌ها را طی این سال‌ها نگهداری کردیم و به آن پرداختیم اما هزینه بسیار سنگینی برای ما دارد.

او در پایان اظهار کرد: در زمان ترافیک باید هزینه فایده کنیم، وقتی این پل‌ها نصب شد محدوده طرح ترافیک نداشتیم. در حال حاضر برخی از این پل‌ها که در محدوده طرح ترافیک هستند، کارایی ندارند اما تغییر وضعیت در رابطه با پل‌ها در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک است. به‌عنوان مجری دستوراتی که آن‌ها بدهند را اجرا می‌کنیم و در حال حاضر دستوری به ما داده نشده است.

پورسید آقایی: پل‌ها منظر شهری را بر هم زده است

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در رابطه با سرنوشت پل‌های تهران گفت: در حال مطالعه هستیم. اصل ایده ما در جهت انسان محور شدن است و معتقدیم باید پل‌های عابر پیاده بیشتری داشته باشیم.

او افزود: پل‌های فلزی در شهر به این دلیل توسعه پیدا کرد که مدیران قصد داشتند ماشین‌ها به صورت روان حرکت کنند اما این پل‌ها منظر شهر را به هم زده و تعدادی از پل‌های عابر پیاده برای مردم زحمت درست کرده است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: به‌طور کلی درحال بازنگری در ضرورت وجود پل‌های تهران هستیم و کار کارشناسی می‌کنیم. برخی از این پل‌ها در حال حاضر با توجه به خلوت شدن محدوده طرح ترافیک حجم ترافیکی ندارند و جمع کردن آن‌ها قابل بررسی جدی است.

پورسیدآقایی گفت: مثلا پل ابتدای خیابان وحدت اسلامی از سمت کریمخان به نظر می‌آید از این دسته است چراکه خیلی کارایی زیادی ندارد و منظر شهر و دانشگاه را به هم زده است. بنابراین امکان جمع‌آوری را بررسی می‌کنیم ولی تصمیمی در این رابطه هنوز گرفته نشده است.

علیخانی: حدود 7 پل تا پایان سال تقویت می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با وضعیت پل‌های پایتخت گفت: بحث ایمنی پل‌ها اهمیت دارد و کارشناسان باید روی ایمنی نظر بدهند. پل گیشا عمر خود را کرده بود و بیش از 40 سال عمر داشت.

محمد علیخانی تصریح کرد: در مقابل پل کریمخان تقویت شد و چیزی حدود 60 میلیارد برای تقویت چند پل در برنامه بودجه در نظر گرفته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر در خصوص سرنوشت پل‌های تهران گزارشی به ما نداده‌اند اما برای سال 98 باید حدود 7 پل تقویت شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15مهر1398 ، کدخبر: 908064: www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین