پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
به گفته معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران ۷ پایگاه مدیریت بحران به فعالیت‌های غیرمرتبط اختصاص یافته که دو مورد آن در اختیار سازمان فرهنگی واجتماعی، یک مورد شهربازی لی‌لی‌پوت و یک مورد در اختیار مرکز ژئوتکنیک است.

شعار سال:«صمیم مرادی روزبهانی» معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که ۷ مورد پایگاهی که به فعالیت‌های غیرمرتبط اختصاص یافته در اختیار کدام نهادها قرار دارند؟ گفت: ۷ سوله در اختیار افراد و نهادهایی است که بهره‌برداری مرتبط از این مجموعه‌ها ندارند و در اختیار نهادهای داخلی شهرداری است. برای مثال یکی از پایگاه‌ها در اختیار مرکز ژئوتکنیک است. در مجموع این ۷ مورد به صورت کامل در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار ندارد.

روزبهانی ادامه داد: اخیرا فرایندی را با کمک کمیته ایمنی شورای شهر تهران آغاز کرده‌ایم تا این ۷ مورد را به علاوه چند موردی که در اختیار سازمان ورزش است و استفاده ورزشی چندانی ندارند، را پس بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پایگاهی در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد یا خیر؟ گفت: سوله‌ای در اختیار صدا وسیما نیست و همه را پس گرفته‌ایم.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران درباره پایگاهی که به شهربازی تبدیل شده است؟ گفت: این یکی از همان موارد لیست ۷ موردی است که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که در دوره شهردار اسبق تهران آقای قالیباف به صورت قرارداری به یک بخش خصوصی واگذار شد و مرکز لی‌لی پودها در منطقه ۴ در آن ایجاد شده است. این مکان برای مدت ۵ سال واگذار شده و در حال اقدام حقوقی برای باز‌پس‌گیری هستیم.

وی افزود: دو پایگاه نیز در اختیار سازمان فرهنگی-اجتماعی شهرداری تهران قرار دارد و البته اصراری نداریم که این پایگاه‌ها را پس بگیریم.

وی درباره علت اینکه اصراری بر پس گرفتن این پایگاه‌ها ندارند، گفت: برای مثال برخی از پایگاه‌ها به طور کامل در اختیار سازمان ورزش قرار دارد. البته به جز ۷ اتاقی که در طبقه همکف هستند و سه مورد آن انبار است و در اختیار مدیریت بحران قرار دارد.

روزبهانی تصریح کرد: بهترین حالت این است علاوه برآنکه این سوله‌ها مورد استفاده ورزشی قرار می‌گیرند اقداماتی که کاربرد بحرانی دارند نیز در این مکان انجام دهیم. به عنوان مثال برای کسانی که در این سوله‌ها ورزش می‌کنند توسط گروه‌های دوام کلاس‌های آموزشی مدیریت بحران انجام شود و از طرفی با توجه به اینکه سوله‌ها به سالن‌های ورزشی بانوان اختصاص دارند، خانم‌های عضو گروه‌های دوام نیز از امکانات ورزشی سوله‌هایی که در اختیار سازمان ورزش است، استفاده کنند.

او تاکید کرد: استفاده صرف غیر از بحران تنها مربوط به ۶ مورد است که در قالب تهاتر واگذار شده است و برای آن کاری نمی‌توان کرد.

روزبهانی درباره قرارداد ۷ پایگاه مدیریت بحران گفت: تنها مجموعه لی‌لی‌پود در قالب قرارداد واگذار شده است. در این سازمان ردیف درآمدی نداریم و هیچ درآمدی از هیچکدام از خدمات سازمان نصیب سازمان مدیریت بحران نمی‌شود و امیدواریم برای سال آینده با تدبیر مدیریت این ردیف ایجاد شود تا بتوانیم به این شکل کمک بودجه‌ای دریافت کنیم، چرا که اعتبار ما بسیار ناچیز است.

او درباره جزئیات ۶ پایگاه خارج از ید سازمان مدیریت بحران، گفت: ۶ پایگاه مدیریت بحران تهاتر شده و به ازای آن چیزی گرفته شده است. آن ۶ مورد قبل از اینکه به مدیریت بحران تحویل داده شود در قالب تهاتر واگذار شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا درآمد ۵۴ سوله‌ ورزشی در اختیار سازمان مدیریت بحران شهرداری قرار می‌گیرد؟ تصریح کرد: درآمدها در اختیار سازمان ورزش قرار می‌گیرد و براساس آمار در حدود ۹۹ درصد از پایگاه‌هایی که در اختیار سازمان ورزش است به غیر از یکی دو مورد زیان‌ده هستند، چرا که تعرفه‌های شهرداری از تعرفه‌های وزارت ورزش هم پایین‌تر است.

روزبهانی ادامه داد: برمنبای تفاهم‌نامه‌ای که منعقد کردیم، مقرر است ۵ سوله را از سازمان ورزش پس بگیرم و احتمالا تا پایان سال کامل پس گرفته خواهد شد، ۳۳ مورد بهره‌برداری مشترک خواهد شد و می‌توانیم بخش مدیریتی را پس بگیریم و بخش بازی و توپی در اختیار ورزش باشد.

او افزود: می‌توانیم با یک اقدام ساده عمرانی، بخش ورزشی را با بخش مدیریتی توسط یک دیوار از هم جدا کنیم. ۱۶ مورد باقیمانده به صورت کامل در اختیار سازمان ورزش بماند، البته آنهایی که به صورت کامل در اختیار سازمان ورزش هستند آموزش مردم،‌ آموزش گروه‌های دوام و آموزش بانوانی که از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند در دستور کار خواهد بود و استفاده صرفا ورزشی نخواهد داشت، ضمن اینکه این قاعده وجود دارد که در زمان حادثه به صورت کامل در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:13دی 1398، کد خبر:www.ilna.news،854383

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
وقتی این وضعیت تهران بقیه کشور رو خدا بخیر کنه بعد انتظار داریم تو بحران ها درست عمل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین