پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با اشاره به نشست اتحادیه عرب در موریتانی و ناکامی سعودی ها، سیاست های مداخله جویانه رژیم آل سعود در منطقه را محکوم به شکست خواندند.

شعارسال: ائمه جمعه کشور با بیان اینکه سیاست های تفرقه انگیز عربستان در منطقه با هدف همراهی با رژیم صهیونیستی و جنایت های این رژیم سفاک انجام می شود، تاکید کردند: سیاست های تفرقه انگیز عربستان و فشار این رژیم بر سایر کشورها برای حمایت از جنگ افروزی در یمن، حمایت از تروریست ها در سوریه و عراق و سرکوبگری در بحرین و خیانت به جهان عرب در اتحاد علنی با رژیم صهیونیستی باعث رسوایی حاکمان آل سعود شده است .

خطیبان نماز جمعه با اشاره به 'روز جمعه'و همبستگی با مردم بحرین اعلام کردند: امروز روز جهانی همبستگی با مردم بحرین و جوانان بحرین در مبارزه های آنهاست و جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم و جوانان بحرین را محکوم می کند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه اتحادیه عرب در موریتانی و به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اُف بر کسانی که رژیم غاصب صهیونیستی و خائنان به اسلام را به رسمیت می شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر خاطرنشان کرد: ما با صدای بلند از این تریبون مقدس به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی و قطعنامه نامبارک موریتانی را محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: برخی کشورهای عربی با فشار آل سعود در موریتانی در کنار هم نشسته و قطعنامه ای را صادر کردند که خنجری بر پیکر اسلام است، برخی از این کشورها مرعوب هستند ولی پشت پرده آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند؛ متاسفانه در نخستین قدم رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند.

اعرافی خاطرنشان کرد: در یک بند این قطعنامه در قصه سوریه کوتاه آمدند و باید هم کوتاه بیایند؛ آنها فکر می کردند می توانند زنجیرهای مقامت را در سرزمین های اسلامی قطع کنند ولی غافل از اینکه زنجیره های مستحکم انقلاب اسلامی در مقابل آنها ایستاده است.

وی ادامه داد: این زنجیره های محکم انقلاب، نقشه های شوم و شیطانی را در کشورهای اسلامی از جمله عراق، یمن، سوریه، لبنان و غیره نقش بر آب می کنند و دشمنان و مزدوران آنها در آینده خواهند دید که نقشه های شیطانی آنها در کشورهای اسلامی راه به جایی نمی برد.

اعرافی همچنین گفت: امروز جمعه، روز جهانی همبستگی با مردم و جوانان بحرین در مبارزه های آنهاست و جمهوری اسلامی ایران نیز هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم و مردم مبارز بحرینی را محکوم می کند.

وی ادامه داد: اگر حکام بحرینی این مسیر را ادامه دهند آینده بسیار خطرناکی در پیش روی آنها خواهد بود و ملت ایران در کنار مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم قرار دارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سلب تابعیت و اقدام به محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل خلیفه گفت: این اقدام رژیم آل خلیفه برای تحریک کردن مسلمانان و وادار کردن آنها به برخوردهای خشن است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد، اظهار کرد:اهانت این رژیم به این روحانی شیعه در واقع اهانت به یک رهبر و پیشوای دینی و اهانت به دین است.

وی اضافه کرد: این اقدامات رژیم آل خلیفه بسیار تحریک آمیز است؛ این اقدامات بوی خون می دهد و هدف رژیم آل خلیفه از این رفتار، تحریک مسلمانان است تا آنها را وادار به برخورد خشن کند.

وی گفت: به حاکمان بحرین توصیه می کنیم که از رفتن به راهی که عواقبش نامعلوم است دست بردارند زیرا شیخ عیسی قاسم شخصیتی مورد احترام مسلمانان و روحانیان است.

آیت الله موسوی جزایری، شیخ عیسی قاسم را گرانبهاترین مروارید بحرین توصیف کرد و از مردم این کشور برای مجاهدت و حمایت از این روحانی شیعه تقدیر کرد.

وی همچنین با انتقاد از سفر رسمی 'انور عشقی' از مقامات عربستان سعودی به اسرائیل افزود: اظهارات وی در مقابل رسانه ها مبنی بر اینکه ریاض و تل آویو می توانند دشمنان مشترک خود را شناسایی کنند نشانه اتحاد این دو است؛ به این معنی که آنکه خودش را خادم الحرمین می داند می خواهد به اسرائیل متحد شود.

به گفته وی، این راهی است که مقصدی جز جهنم دنیا و آخرت ندارد.

امام جمعه اهواز به عربستان هشدار داد که از ادامه این راه شیطانی و خطرناک خودداری کند، در غیراینصورت این کشور به خطر می افتد، زیرا مسلمانان دنیا تحمل این رفتار را ندارند.

آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز ، سیاست های مداخله جویانه رژیم آل سعود در منطقه را محکوم به شکست خواند و گفت: امروز مشاهده می کنیم که آل سعود بی پرده با اسراییل و گروهک منافقین بر سر میز مذاکره می نشیند و آرزوی براندازی نظام جمهوری اسلامی را اعلام می کند که این بیانگر زوال حکومت آل سعود است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: رژیم آل سعود باید از سرنوشت پادشاهان ایران، لیبی و مصر عبرت بگیرد و اینکه چگونه آمریکا آنها را رها کرد و این پادشاهان نتیجه اعمالشان را به دست ملت خود دیدند.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در خطبه های نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان با اشاره به حمایت کشورهای حوزه خلیج فارس از رژیم صهیونیستی، گفت که

سیاست های تفرقه انگیز عربستان و فشار این رژیم بر سایر کشورها برای حمایت از جنگ افروزی در منطقه در راستای همراهی با رژیم اسرائیل است .

وی گفت:از اول به شیوخ و امرای این کشورها اعتقادی نداشتیم که آنان از فلسطینی ها حمایت کنند.

وی اظهار کرد: امروز حاکمان این کشورها پرده ها را کنارزده و بطور علنی نماینده آل سعود یعنی رئیس سابق دستگاه امنیتی کشورعربستان با هیاتی به اسرائیل سفرکرده تا ارتباط های آنان نزدیکتر شود.

وی همچنین تصریح کرد: شیوخ ترسو کشورهای عربی همه دست از حمایت مردم فلسطین کشیده اند و با آمریکا و اسرائیل قرارداد بسته اند.

به گفته وی ملت های مسلمان به خصوص نخبگان، استادان دانشگاه و حوزه های علمیه باید در برابر دشمن واحد یعنی اسرائیل و غربی ها متحد شده و مقاومت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری قرن 21 را قرن محاصره ابرقدرت ها توسط ملت های مظلوم دانست و تاکید کرد: مسلمانان در جهان غیر از خدا و قدرت ملی خودشان هیچ پشتوانه ای ندارند.

نمازی همچنین با اشاره به حکم دولت آل خلیفه برای شیخ عیسی قاسم برجسته ترین رهبر شیعیان بحرین ، گفت: فرزند آیت الله عیسی قاسم از دریافت حکم امنتاع کرده و رهبر شیعیان بحرین نیز اعلام کرده است که در جلسه دادگاه حضور نمی یابد.

خطیب نماز جمعه کاشان یادآور شد: از سویی دیگر ملت غیور، انقلابی و مقاوم بحرین نیز در خیابان ها بابرپایی تظاهرات، محل اقامت آیت لله شیخ عیسی قاسم را به محاصره درآورده و اعلام کرده اند اگر آل خلیفه دیوانگی کند، مقابل به مثل خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به کشتار مردم درکشورهای غربی توسط گروه تکفیری تروریسی داعش، تصریح کرد: داعش را آمریکا و غربی ها تولید کردند و امروز داعش در کشورهای آمریکا، آلمان و فرانسه به سراغ آنان رفته است

نماینده ولی فقیه درالبرز و امام جمعه کرج اقدام آل سعود در جلوگیری از حضور حجاج ایرانی در سرزمین وحی را برای جلوگیری از برگزاری برائت از مستکبران دانست و گفت:مردم با حضور پر شور در نماز جمعه برائت خود را از آمریکا، استکبار جهانی، رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل همچنین تعلیم دیده استکبار رژیم منحوس آل سعود اعلام می دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، افزود: تکبیر مردم در اجتماعات عظیمی همچون نماز جمعه کمر دشمنان را می شکند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه 14 مرداد سالروز حقوق بشر اسلامی است، خاطرنشان کرد: مردم همه ساله در حج برائت خود را از صهیونیست و استکبار جهانی اعلام می کردند از این رو جلوگیری از حضور مردم در مراسم حج به منظور عدم تحقق این مهم است.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: حقوق بشر به یک شعار تو خالی در دست کشورهای قدرتمند دنیا تبدیل شده است.

وی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد با اشاره به نامگذاری 14 مردادماه به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، یادآوری کرد: متاسفانه امروز حقوق بشر آمریکایی ابزاری در دست آمریکا و کشورهای قدرتمند تبدیل شده اما حقوق بشر اسلامی تنها منبعی است که می تواند در مقابل زورگویان بایستد.

وی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی منبع فساد، بدبینی، تبعیض و ظلم است.

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استکبار و ارتجاع به دنبال جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیا هستند گفت:امروز در برابر انقلاب اسلامی ایران سه جبهه استکبار، ارتجاع و نفاق و گروه های تکفیری و تروریستی قرار دارند و تلاش می کنند که مانع نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا شوند.

وی با بیان اینکه امروز بین استکبار و ارتجاع پیوند برقرار شده است، تصریح کرد:در راس ارتجاع ، آل سعود و در راس استکبار ، آمریکا، رژیم صهیونیستی، داعش و تکفیری ها قرار دارند.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز حذف علمای شیعه و اسلام در جهان، حذف چهره های انقلابی هدف استکبار و ارتجاع است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه حلقه توطئه استکبار و ارتجاع علیه علمای اسلام طراحی شده است، افزود: استکبار و ارتجاع به دنبال حذف علمای انقلابی و مقاومت اسلامی در جهان اسلام هستند اما سخت در اشتباه هستند.

امام جمعه خرم آباد گفت: آنها تصور می کنند که اگر عالمی را تبعید، مجروح و یا شهید کنند به اهداف شوم خود می رسند اما استکبار و ارتجاع بدانند که شهادت این علما نه تنها حرکت اسلامی را کند نخواهد کرد بلکه پایه های حکومت آنان را متزلزل می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : حقوق بشر، هم در مفهوم و هم در اجرا توسط قدرت های بزرگ به انحراف کشیده شده و به ابزار محکومیت کشورهای غیر هم سو با استکبار جهانی تبدیل گشته است.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل به مناسبت سالروز تصویب روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و بزرگترین تروریست دولتی در جهان است ولی مدعی حقوق بشر شده است.

وی به کشتار بی گناهان توسط داعش و جنایت های عربستان در عراق، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: تمام این جنایات به پای آمریکا نوشته می شود .

وی داعش را مهندسی معکوس حزب الله از سوی آمریکا دانست و گفت: رئیس اف بی آی (FBI) آمریکا گفته که 'اگر داعش در عراق و سوریه شکست بخورد و در این دو کشور جایی نداشته باشد، تروریست ها به سمت غرب سرازیر می شوند و امنیت را از غربی ها می گیرند.' ، یعنی غربی ها نباید بگذارند داعش در این دو کشور شکست بخورد و باید به جنایات خود در این دو کشور مظلوم ادامه دهد.

آیت الله عاملی درد اصلی دنیا را حاکم شدن نظام ارباب ، رعیتی و منطق حق بودن غالب و حاکم شدن معیارهای دوگانه و درجه بندی انسانها دانست و گفت: تا این معیار حاکم است، جنگ و خونریزی در دنیا ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محاکمه و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرین گفت: نقش علماء در حفظ عزت، استقلال و حاکمیت ملی در طول تاریخ فوق العاده است؛ به همین جهت یکی از برنامه های ویژه استکبار برخورد با علمای اسلام مخصوصاً علمای شیعه است.

وی ادامه داد: با همین هدف، شیخ نمر اعدام می شود؛ شیخ زکزاکی با هزار شهید از اطرافیان یک چشم خود را از دست می دهد و از دست و پا فلج می گردد؛ شیخ سلمان رئیس حزب وفاق بحرین زندانی و شیخ عیسی قاسم غیاباً محاکمه و سلب تابعیت می شود و در کشور آذربایجان مستعدترین علماشناسایی و همه در محاکم جرائم سنگین و زندانهای طویل المدت محکوم می شوند و همه این اقدامات برای این است که امثال سید حسن نصرالله در این کشورها درست نشود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه گفت: مدعیان دروغی اسلام همچون آل سعود و آل خلیفه باید بدانند که سرنوشتی همچون صدام و قذافی در انتظار آنان است و هیچ جنایتکاری در دنیا جاودانه نیست زیرا اساس عالم هستی بر عدل است.

وی ادامه داد: علما و فق ها همواره ستون و سنگر حفاظت از ملت و کشور هستند که در برابر تجاوزها ایستادگی می کنند از این رو به کشور های عربی و آل خلیفه پیشنهاد می شود از سختگیری با علما و ملت پرهیز کند و با مردم خود آشتی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: برخورداری مردم از حق رای دادن و هر نفر یک رای مهمترین خواسته علمای شیعه کشور بحرین است که این مهم موجب شده آل خلیفه و با حمایت های کشورهای غربی این خواسته به حق آنان را سرکوب و مساجد و حسینیه های شیعیان را تخریب کنند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: هیچ رژیم و کشوری با ظلم و ستم به مردم نمی تواند حیات داشته باشد زیرا این روش برخلاف نظام خلقت و آفرینش است و دیر و زود از هم پاشیده می شود و مردم از زیر ظلم و ستم آنان رهایی می یابند.

وی با یادآوری جنایت های آل سعود در عراق، سوریه و یمن افزود: کشور های غربی و آمریکا برای اینکه نفت ارزان از این کشور دریافت کنند و از ترس اینکه این رژیم ثروت خود را از کشور آنان خارج کند در برابر این جنایت ها سکوت کرده و پرونده 11 سپتامبر را با ترس به جامعه جهانی ارائه می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل سعود با استفاده از دلارهای نفتی به مهم ترین کانون آتش افروزی و دامن زدن به جنگ مذهبی در منطقه بحران زده خاورمیانه تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهارکرد: این رژیم وابسته به استکبار جهانی نه تنها به بحث تقریب مذاهب و نزدیک کردن امت های اسلامی به یکدیگر کمکی نمی کند، بلکه با تربیت گروه های تکفیری و سلفی به جنگ مذهبی میان مسلمانان دامن زده و در راستای اهداف صهیونیزم بین الملل گام برمی دارد.

خطیب جمعه ایلام خواستار پاسخ قاطع تر دستگاه دیپلماسی کشورمان به تهدیدهای مسئولان رژیم سعودی بویژه وزیر امور خارجه این کشور شد و یادآوری کرد: موضع انفعالی مقابل گستاخی های آل سعود در شان نظام ما نیست، مقام های سعودی بدانند صبر ملت ایران درمقابل این گستاخی ها حدی دارد و در صورت ادامه، بشدت با توطئه های آنان برخورد کرده و پاسخ خشن به آنها خواهند داد.

لطفی ادامه داد: حضور یکی از مسئولان سابق عربستان سعودی در گردهمایی اخیر منافقان در فرانسه نشان داد که این رژیم با همراهی، کمک و تغذیه مالی داعش و منافقان درپی براندازی نظام جمهوری اسلامی است ولی این رویا را به گور خواهند برد.

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود روز به روز چهره کریه و سفاک خود را بیشتر نمایان می کند و هیچ آبرویی برای سران عربستان در نظر امت های اسلامی باقی نمانده و به منفورترین دولت ها در نزد مسلمان تبدیل شده است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب با توجه به گفتمان عدالت طلبی، مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان ازسوی ایران اسلامی، عربستان همواره درمقابل این هدف والا و الهی ملت ایران ایستاده و در دوران جنگ تحمیلی نیز از مهم ترین حامیان رژیم بعث عراق بود، ولی هرگز نتوانست در مقابل موج کوبنده انقلاب ایستادگی کند و روز به روز شاهد اقتدار ایران در عرصه های مختلف نظامی ، فرهنگی و سیاسی هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1395، کدخبر: 82168606: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین