پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها و تعریف کارها و فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن چارت سازمانی و وظایف ذاتی شهرداری‌ها شده است.

شعارسال: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها و تعریف کارها و فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن چارت سازمانی و وظایف ذاتی شهرداری‌ها شده است.

 مصطفی صالحی در جلسه‌ای که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل شهرداری آبگرم برگزار شد، گفت: عدم رعایت ضوابط فنی و اجرایی در پروژه‌های عمرانی شهری اعم از آسفالت معابر ، بهسازی مسیرها و اقدامات عمرانی باید بر اساس نیازهای اساسی و ضروری مردم و همچنین طبق اصول فنی و با ضوابط تعیین شده اجرایی شود.

وی افزود: اگر دقت لازم در زمینه‌های مذکور صورت نگیرد، موجب هدر رفتن منابع شهرداری‌ها می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین به بیان وضعیت موجود در شهرداری‌های استان پرداخت و افزود: ظرفیت و پتانسیل شهر آبگرم در زمینه‌های مختلف نسبت به سایر شهرهای استان کم‌نظیر است و مجموعه مدیریت شهری آن با همکاری دستگاه‌های مسئول باید از این پتانسیل استفاده کند.

صالحی درادامه ضمن انتقاد از نحوه انجام برون‌سپاری در شهرداری‌ها، برون‌سپاری را موجب تسریع و افزایش کیفیت کارها دانست و افزود: این مهم، سیاست و روش درستی بوده اما در حال حاضر برون‌سپاری بدون کارشناسی منجر به افزایش نیرو در شهرداری‌ها و تعریف کارها و فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن چارت سازمانی و وظایف ذاتی شهرداری‌ها شده و این امر موجب تحمیل هزینه‌های اضافی به شهرداری‌ها شده است.

انتصابات غیرکارشناسی در شهرداری‌ها

وی ادامه داد: افزایش نیرو و همچنین انتصابات غیرکارشناسی در شهرداری‌ها متاثر از روابط قومی و غیر متعارف، عامل کمرنگ شدن نقش تعهد و تخصص است.

این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد: با آموزش و آشنایی کارکنان و مدیران شهری می‌توانیم به سمت جلوگیری از تضاد منافع، ارباب رجوع و منافع شهر و شهروندان حرکت کنیم تا شهرها به شکوفایی خود در عرصه‌های مختلف برسند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در ادامه با اشاره به برخی از قوانین دست و پا گیر در حوزه مدیریت شهری ‌افزود: ‌قدیمی ‌بودن ‌قوانین ‌مورد ‌استفاده در شهرداری‌ها و عدم یکپارچگی دستورالعمل‌ها سبب تفسیر پذیر شدن و شفاف نبودن قوانین شده و به همین خاطر ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول و متولیان امر قوانین به روز شده درحوزه مدیریت شهری را تصویب و ابلاغ کنند.

صالحی بر لزوم آموزش اعضای شورای اسلامی شهرهای استان قزوین در زمینه آشنایی با وظایف خود تاکید و بیان کرد: مصوبات شوراهای اسلامی شهرها باید بر مبنای قانون و در راستای نظارت راهبردی دقیق بر مجموعه مدیریت شهری باشد .

وی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر آبگرم، بر پیگیری و رفع مشکلات این شهر قول مساعد داد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا ،تاریخ انتشار: 19 مهر1398،کدخبر: 821372،www.ilna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
قدیمی ‌بودن ‌قوانین ‌مورد ‌استفاده در شهرداری‌ها و عدم یکپارچگی دستورالعمل‌ها سبب تفسیر پذیر شدن و شفاف نبودن قوانین شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین