پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
لیلا ارشد، فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی، در رابطه با طرح جدایی ری از تهران گفت: به نظرم خیلی بهتر بود که در این معادلات، مسائل اجتماعی هم دیده شود. ممکن است نگاه سیاسی به دلایل سیاسی در پس این ماجرا باشد اما نمی‌دانم چقدر شرایط برای مردم با اجرا شدن این طرح بهتر می‌شود.

شعارسال: یک مددکار اجتماعی ضمن انتقاد از طرح جدایی ری از تهران نسبت به افزایش آسیب‌های اجتماعی شهرستان ری هشدار داد.

لیلا ارشد، فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی، در رابطه با طرح جدایی ری از تهران گفت: به نظرم خیلی بهتر بود که در این معادلات، مسائل اجتماعی هم دیده شود. ممکن است نگاه سیاسی به دلایل سیاسی در پس این ماجرا باشد اما نمی‌دانم چقدر شرایط برای مردم با اجرا شدن این طرح بهتر می‌شود.

این مددکار اجتماعی افزود: نگاهم این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید به شرایط اجتماعی مردم کمک کند. در حال حاضر خوب بود کسانی که این طرح و پیشنهاد را ارائه کردند بگویند بناست چه اتفاق خوبی برای مردم رخ بدهد؟ کجای این داستان دسترسی مردم را به درمان، اشتغال، سرپناه، زندگی بهتر، نشاط و شادی نزدیک می‌کند و چه امکانی به مردم و جوانان می‌دهد.

لیلا ارشد تاکید کرد: تهران و ری به هم وصل هستند. سال‌هاست هویت آن‌ها به هم گره خورده است. جدا کردن اینها چه اتفاقی برای مردم رقم می‌زند؟ اینکه در انتخابات چه اتفاقی می‌افتد یک بخش است اما من به بهبود زندگی شهروندان نگاه می‌کنم.

این فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: نادیده گرفتن مسائل اجتماعی مردم و نبود پیوست‌ها، آسیب‌زاست. اگر نگاهی به پروژه‌های اجرایی کشور داشته باشیم که بدون توجه به مسائل اجتماعی رخ داده است می توانیم به این دید برسیم که چه آسیب هایی انتظار مردم را خواهد کشید.

ارشد ضمن انتقاد از برخی مداخلات اجتماعی عنوان کرد: یک تجربه شخصی دارم. وقتی مازندران به عنوان محل گردشگری و ویلاسازی انتخاب شد بدون توجه و نگاه به مردم بومی این ساخت و سازها صورت گرفت. بخش زیادی از مردم دچار معضلاتی شدند که من معضلات آن‌ها را در دروازه غار تهران دیدم. کسی که زمین کوچکی داشت و مایحتاج سالانه را از آن تامین می‌کرد به یکباره با 30 میلیون تومانی مواجه شد که آن زمان رقم زیادی بود. به این افراد پیشنهاد شد اگر تهران بیایید در مدت زمان کمی می‌توانید این پول را چند برابر کنید و خوشحال و خوشبخت شوید. آن فرد زن و دخترش را از دست داد و به اعتیاد دچار شد. تعداد این افراد بسیار زیاد است.

او اضافه کرد: بنابراین اگر همچنان سیاست‌گذاران نخواهند به مسائل اجتماعی و بهبود شرایط زندگی مردم توجه کنند، قطعا مانند بسیاری از برنامه‌های دیگر به موفقیت نخواهند رسید و می‌تواند به جامعه آسیب بزند.

این مددکار اجتماعی در پایان گفت: با جدایی تهران از ری احتمال افزایش آسیب‌های اجتماعی وجود دارد. نادیده گرفتن و عدم توجه به بخش اجتماعی سیاست‌گذاری‌ها می‌تواند به افزایش آسیب اجتماعی منجر شود که لازم است به این موارد توجه کافی شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار: 4آیان 1398،کدخبر: 916049،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین