پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ستاد مدیریت بحران این استان به منظور مقابله با اثرات پدیده جوی ال نینو در زمینه کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی ها آمادگی لازم را دارد.

شعار سال : ابوالقاسم سیف الهی روز چهارشنبه افزود: بارش زیاد باران در مدت زمان کوتاه و کاهش محسوس دمای هوا، اثرات پدیده ال نینو است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی های کارشناسان هواشناسی، احتمال کاهش دما و بارش زیاد در پاییز و زمستان سال جاری استان کرمان وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران کرمان به منظور مقابله با مشکلات ناشی از افت دما و بارش های شدید احتمالی در این استان آمادگی دارد.

وی گفت: اندیشیدن تمهیدات لازم به منظور تامین سوخت و برق مناسب در زمان افت دمای احتمالی به عنوان یکی از اقدامات ستاد مدیریت بحران استان کرمان است.

سیف الهی افزود: مردم نیز برای یک دوره 48 ساعته پیش بینی سوخت و منبع گرمایشی جایگزین را داشته باشند.

وی تصریح کرد: صنایع پر مصرف هنگام افت دمای احتمالی در استان کرمان، مصرف سوخت خود را قطع خواهند کرد.

معاون استاندار کرمان گفت: فرمانداری های استان کرمان نیز نسبت به احتمال کاهش محسوس دمای هوا و بارش های سیلابی آمادگی لازم را دارند.

ال نینو یا ال نینیو یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی جهان است که هر دو تا هفت سال یک بار موجب ایجاد ناهنجاری هایی در آب و هوای کره زمین می شود از جمله این ناهنجاری ها می توان به کاهش محسوس دما و افزایش بارندگی ها اشاره کرد.

ال نینیو یک پدیده اقلیمی است که در اثر رها شدن انرژی انباشته در بزرگترین حوزه اقیانوسی جهان یعنی جنوب اقیانوس آرام رخ می دهد.

نشانه اولیه ال نینو، تغییر جهت جریان آب های سرد و گرم و همچنین بادهای این منطقه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت ایرنا، تاریخ نشرخبر : 13 آبان 1394 کد مطلب : 81824523 (4966076) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین