پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: یک مهندسی مجدد در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.
شعار سال:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران گفت: یک مهندسی مجدد در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره وضعیت مجموعه‌های آبی استان پس از بارش‌های اخیر اظهار داشت: یک مهندسی مجدد در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

وی در ادامه افزود: سال جدید آبی که سال ۹۸ _ ۹۹ هست با توشه ای از سال ۹۷ _ ۹۸ وارد آن شدیم و خوشبختانه در یک ماه و پنج روزی که از این سال پشت سر گذاشتیم نشان داد که باز همچنان شرایط بارندگی با شدت، مدت زیاد و گستردگی در تمام کشور احتمال وقوع دارد.

رضوی تهران را یک استان چهار فصل دانست و گفت: این استان داری ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر، شیب های تند در مسیل‌ها، رودخانه ها و رود دره‌های فراوانی بوده و بر اساس شهرسازی ظرف پنج دهه گذشته در این کلانشهر بسیاری از رودخانه‌ها مورد دخل و تصرف قرار گرفته، در شرایط جدید با توجه به نیازی که احساس می شود یک مهندسی مجددی در تمامی سازه‌های آبی باید انجام شود.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران به ریزش های جوی بسیار خوب در بهار ۹۸ اشاره و عنوان کرد: ما در برخی استان‌ها از جمله تهران به خوبی با مدیریت مخازن سدها توانستیم سیلاب ها را مهار و تامین آب مطمئنی را برای بخش کشاورزی، شرب و تغذیه مصنوعی داشته باشیم و حداقل خسارات را در مجموعه استان تهران پشت سر بزاریم.

وی درباره جنبش سدسازی دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ تصریح کرد: این سدها بودند که کشور را در سیلاب های مخرب سال ۹۸ نجات داده و چه بسا در شرایط فعلی در برخی استان‌ها مثل مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان جای سدهای بزرگ خالی است.

حسن رضوی به فوریت ساخت سدها در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی سازمان جهانی هواشناسی حوادث آب و هوایی در ۲۰ سال آینده نسبت به ۲۰ سال گذشته مخاطرات بیشتر بوده که در کشور ما به خوبی خودش را نشان می دهد و ما با این سازه ها باید خود را آماده کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:5آبان1398،کد خبر:13980805000330،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین