پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: امروز در حوزه علم و فناوری، دانش و تحقیق و پژوهش نیازمند وقف‌های جدید هستیم.حجت الاسلام عباس اسکندری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: در دهه وقف علاوه بر ایجاد فرصت برای آشنایی مردم با این مقوله، شرایط برای ترویج وقف نیز فراهم می‌شود زیرا این امر خیر مربوط به آحاد جامعه اسلامی است. وی با بیان اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است، افزود: در وقف با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و باید در اطلاع رسانی و آگاهی دهی تلاش شود تا وقف‌های انجام شده متناسب با نیاز روز باشد.

شعار سال: حجت الاسلام عباس اسکندری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: در دهه وقف علاوه بر ایجاد فرصت برای آشنایی مردم با این مقوله، شرایط برای ترویج وقف نیز فراهم می‌شود زیرا این امر خیر مربوط به آحاد جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است، افزود: در وقف با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود و باید در اطلاع رسانی و آگاهی دهی تلاش شود تا وقف‌های انجام شده متناسب با نیاز روز باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: امروز در حوزه علم و فناوری، دانش و تحقیق و پژوهش نیازمند وقف‌های جدید هستیم.

عمده محافل عزاداری امام حسین(ع) با نیات واقفین اداره می‌شود

وی با تأکید بر اینکه پشتیبانی وقف در امور مختلف می‌تواند موجب ماندگاری در این بخش شود، تصریح کرد: عمده محافل عزاداری امام حسین(ع) با نیات واقفین در حال اداره شدن است.

حجت الاسلام اسکندری افزود: وقف اختصاص به دستگاهی خاص ندارد و مربوط به همگان است بنابراین باید برای تشویق و ترغیب مردم به وقف‌های جدید تلاش شود.

وی گفت: نیات واقفان بسیار متنوع است و در موارد بسیاری از قبیل آزادی زندانیان،‌ تامین دارو و درمان، تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و غیره نیز مشاهده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: باید در بحث سرمایه‌گذاری در حوزه وقف تلاش کنیم تا بتوانیم از بهره‌مندی‌های بیشتری برخوردار شویم.

برگزاری همایش وقف در روز ۱۳ آبان

وی با بیان اینکه دهه وقف از چهارم تا ۱۳ آبان‌ماه را شامل می‌شود،‌ افزود: در دهه بزرگداشت وقف، همایش عمومی در روز ۱۳ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: نمایشگاهی به مناسبت دهه وقف در قبرستان شیخان برپا می‌شود که شامل غرفه‌هایی برای نمایش عملکرد اوقاف و خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به سؤالات است که با حضور آیت الله سعیدی افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی در بقاع متبرکه برای آشنایی مردم با مقوله وقف، غبارروبی برخی از امام زادگان، خدمت رسانی پزشکی به مردم در برخی بقاع متبرکه و برگزاری محافل روضه خوانی همراه با سخنرانی در راستای ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه‌هایی است که در این دهه اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: زنگ انشای وقف در این ایام در مدارس به صدا در می‌آید تا دانش آموزان از کودکی با مقوله وقف آشنا شوند.

برپایی خیمه‌های معرفت به مناسبت دهه وقف

وی برپایی خیمه های معرفت در برخی از بقاع متبرکه را یکی دیگر از برنامه های اجرایی در دهه وقف اعلام کرد و گفت: طرح مهر تحصیلی در ارتباط با دانش آموزانی که در مضیقه هستند برگزار می‌شود که در این طرح لوازم التحریر با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی میان دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه در استان قم ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه و ۱۷ هزار رقبه وجود دارد، افزود: پنج وقف جدید طی ۶ ماهه نخست امسال در این استان با مبلغ هشت میلیارد تومان انجام شده است که برای ساخت حسینیه، مسجد و روضه خوانی بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 4 آبان 98، کد خبر: 4756391، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
دیدگاه جالبی نسبت به مقوله وقت ارائه شده، بسیار عالی بود..
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین