پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۶۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱
۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون به آبیاری نوین تجهیز شدند و به این ترتیب وعده و مصوبه سفر رییس جمهور در این خصوص به طور کامل اجرا و محقق شد.

شعارسال: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز چهارشنبه اظهار داشت: در جریان سفر رییس جمهوری به قزوین مقرر شد با هدف بهبود وضعیت کشاورزی در استان قزوین ۲۰ هزار هکتار از اراضی این استان به روش های نوین آبیاری مجهز شوند.

احمد مستخدمی اظهار داشت: تا قبل از دولت تدبیر و امید حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش های نوین آبیاری مجهز بودند اما در سال های اخیر و با حمایت های دولت این رقم اکنون به ۵۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: ۳ هزار و ۹۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین امسال به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند که با احتساب آنها مصوبه تجهیز ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری نوین در سفر ریاست جمهوری محقق و اجرا شده است،اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۸۹ هکتار از این مقدار از نوع موضعی و قطره ای، هزار و ۳۹۸ هکتار کم فشار و سایر نیز از نوع آبیاری بارانی بوده است.

این مسئول با اشاره به یارانه دولت برای اجرای سامانه های آبیاری نوین،اظهار داشت: در حال حاضر برای اجرای روشهای آبیاری نوین در هر هکتار بسته به نوع آن (کم فشار، بارانی و موضعی) از ۶۵ تا ۱۳۰ میلیون ریال یارانه به کشاورزان ارایه می شود.

مستخدمی گفت: مدیریت منابع آبی و صرفه جویی در مصرف، کاهش علف های هرز به همراه افزایش تولید تا میانگین ۲۰ درصد را از جمله مزایای تجهیز اراضی کشاورزی به روش های نوین آبیاری به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری هفتم مهر ماه ۹۵ در سی و یکمین سفر استانی خود میهمان مردم قزوین بود، تجهیز ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به آبیاری های نوین از مهم ترین مصوبات این سفر بود.

 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 8آبان1398، کدخبر: 917651، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
خداروشکر باز یکی از وعده ها انجام شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین