پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۴۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲
هنگامی که یک ملک به دلیل اخذ وام در رهن بانک باشد معامله نسبت به آن دارای اشکالات حقوقی است. به خصوص که در قرارداد رهن بانک شرط می شود که کلیه معاملات نسبت به این ملک باطل است.

شعار سال: پرسش مخاطبانآیا نقل و انتقال ملکی که در رهن بانک است امکان‌پذیر است؟

 کارشناس حقوقی: در صورتی که ملکی در رهن بانک قرارداشته باشد، اما مالک آن را با «حفظ حقوق مرتهن» فروخته باشد، خریدار می‌تواند با پرداخت بدهی مالک، از بانک تقاضای فک رهن کند.

 همچنین با توجه به اینکه طبق ماده 793 قانون مدنی و رأی وحدت رویه 620 مورخ 1376/8/20 هیات عمومی دیوان عالی کشور معاملات مالک نسبت به مال مرهون در صورتی که نافی حق مرتهن نباشد نافذ است و بر اساس ماده 362 قانون مدنی خریدار قائم‌مقام قانونی فروشنده تلقی می‌شود.

 شایان ذکر است که بر اساس ماده 267 قانون مدنی ایفای دین از جانب غیرمدیون هم امکان‌پذیر است، بنابراین پس از پرداخت بدهی مدیون به بانک، خریدار می‌تواند تقاضای «فک رهن» کند و مباشرت راهن برای این امر شرط نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اعتمادآنلاین، تاریخ 13 آبان 98، کد مطلب: 354888: www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین