پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۳۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
در این دیدار بیش از هشت استاد و هیات علمی دانشگاه شیراز به بیان دیدگاه های خود در خصوص برنامه های کلان اقتصادی در ایران پرداختند. که از جمله مهمترین آنها می توان به پایین بودن نرخ دستمزد و رکود چرخه اقتصاد و ایجاد جیره بندی ارزی در راستای کنترل نقدینگی ارز می توان اشاره کرد.
شعارسال: اساتید دانشگاه های معتبر کشور با ارائه نظرات و پیشنهادات های خود در قالب  طرح های پیشنهادی نقش قابل توجه ای در زمینه تئوری پردازی اقتصادی دارند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، دیروز(١۴ آبان ) وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور به شیراز سفر کرد و اولین برنامه وزیر در شیراز دیدار صمیمی با اساتید و دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه بود.
 
در این دیدار بیش از هشت استاد و هیات علمی دانشگاه شیراز به بیان دیدگاه های خود در خصوص برنامه های کلان اقتصادی در ایران پرداختند.
 
آیت الله رزمجو مشاور استاندار فارس و استادیار دانشگاه شیراز در این دیدار گفت: اولین مشکل کمبود اعتبارات تحقیقات و فناوری است  که تنها یک درصد از اعتبارات هزینه ای کسر می شود. وی در این خصوص پیشنهاد داد: پیشنهاد می شود حداقل یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز به امر پژوهش و فناوری اختصاص یابد.
 
دکتر رزمجو با اشاره به فرصت های مطالعاتی برای اساتید و دانش جویان متذکر شد: بسیاری از اساتید و دانشجویان که برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور رفته اند دچار مشکل تامین ارز دانشجویی شده اند و از این رو وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه ای برای تامین این ارز داشته باشد.
 
او همچنین به وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور توصیه کرد: بحث همترازی اعضای هیات علمی و کارکنان باید در میان دانشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اجرایی شود.
 
شاخص کسب و کار یکی از مهمترین مشکلات کشور
 
جعفر قادری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در این دیدار گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم شاخص فضای کسب و کار است این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به رتبه ١١٧ رسیده بود و اکنون به رتبه ١٢٧ تقلیل یافته است.
 
این استاد اقتصاد و نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است: افزایش کمی شاخص کسب و کار زمینه رقابت با کشور های همجوار را از ایران می گیرد.  از این رو وزارتخانه اقتصاد  با همکاری دولت نسبت به برنامه ریزی مدون در این بخش اقدام و از بین برنده قوانین زائد در راستای کسب و کار باشد.
 
وی در خصوص تولید ثروت نیز متذکر شد: پالایشگاه های پارس جنوبی امکان واگذاری دارند و این پالایشگاه ها پس از واگذاری  ۶٠ هزار میلیارد سرمایه ایجاد خواهند کرد.
 
قادری یادآور شد: استان فارس وضعیت خوبی در سرمایه ندارد و فارس در جذب سپرده سومین استان کشور و در جذب سرمایه گذاری در جایگاه ششم است و این مهم بیانگر مشکلی است که در حوزه کسب و کار و عدم جذب سرمایه گذاری در استان وجود دارد.
 
اساتید دیگری نیز در این دیدار به بیان دیدگاه های خود پرداختند که از جمله مهمترین آنها می توان به پایین بودن نرخ دستمزد و رکود چرخه اقتصاد و ایجاد جیره بندی ارزی در راستای کنترل نقدینگی ارز می توان اشاره کرد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر   ،تاریخ انتشار:  15 آبان 1398،کدخبر:4765117    ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
کاش این پیشنهادات در عمل مورد استفاده قرار بگیرند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین