پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
وزیر نفت با اشاره به کشف میدان جدید نفتی در خوزستان گفت: این مخزن ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا دارد که ۳۱ میلیارد بشکه آن پیش از این در مخازن دیگر شناسایی شده بود و اکنون ۲۲ میلیارد بشکه نفت درجای دیگر به ذخایر نفتی ایران افزوده شده است.
شعارسال: وزیر نفت با اشاره به کشف میدان جدید نفتی در خوزستان گفت: این مخزن ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا دارد که ۳۱ میلیارد بشکه آن پیش از این در مخازن دیگر شناسایی شده بود و اکنون ۲۲ میلیارد بشکه نفت درجای دیگر به ذخایر نفتی ایران افزوده شده است.
 
بیژن زنگنه، امروز (دوشنبه) در مراسم اعلام جزییات کشف مخزن جدید نفتی در خوزستان، تاکید کرد: این مخزن یکی از بزرگترین مخازن نفتی است که در ایران کشف شده است.
 
وی ادامه داد: در گذشته در این منطقه میادین منصوری، سپهر، جفیر، آب تیمور، سوسنگرد شناسایی شده بود و در زیر این میادین میدان ایلام شناسایی شد.
 
زنگنه افزود: در فاصله این میادین، منطقه ای با وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وجود داشت که این مخزن در آن قرار دارد.
 
وزیر نفت با اشاره به اینکه لایه نفتی کشف شده عمقی ۸۰ متری دارد، گفت: این مخزن ۵۳ میلیارد بشکه نفت درجا دارد و احتمال گسترش میدان به مناطق جنوب غربی و جنوب شرقی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: از نطر تکنولوژی کار جدید با حفر سه حلقه چاه از سال ۹۵ شروع شد، در گذشته ۳۱ میلیارد بشکه نفت شناسایی شده بود و اکنون ۲۲ میلیارد نفت درجای جدید ثبت می‌شود.
 
زنگنه افزود: با توجه به تکنولوژی های فعلی، حجمی که به دخیره بازیافت اشاره می شود ۲.۲ میلیارد بشکه نفت است.
 
به گفته وزیر نفت، تمام فناوری در نفت، ضریب بازیافت است و  هر یک درصد افزایش ضریب بازیافت، ۳۲ میلیارد دلار به درامد کشور اضافه می‌کند.
 
وی تاکید کرد: این مخزن دومین مخزن نفتی بزرگ کشف شده در تاریخ ایران است و  از مدیران و مسئولان مناطق نفت خیز که در خارج از منطقه اب تیمور به نفت رسیدند و منجر به کشف این میدان شد، تشکر کرد.
 
وزیر نفت افزود: برنامه توسعه در قالب توسعه میادین آب تیمور و منصوری و سپهر و جفیر خواهد بود و در اینده برنامه‌های دیگری برای توسعه تعریف خواهد شد. 
 
وی دلیل نام گذاری این مخزن به نام نام اوران را قدردانی از خدمات گمنامان این حوزه دانست.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   ایرنا ،تاریخ انتشار:  20  آبان 1398،کدخبر :83549780  ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین