پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۴۴۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
رئیس ستاد نماز جمعه تهران گفت: اعتراض مطرح شده در نماز جمعه گذشته یک موضوع معیشیتی نبوده و مسئله یک کارمند با سازمان انرژی اتمی است.

شعارسال: رئیس ستاد نماز جمعه تهران پیرامون اعتراض یکی از نمازگزاران در نماز جمعه‌ این هفته تهران توضیحاتی ارائه داد.

مهمترین محورهای سخنان  سیدمحمدباقر پیش‌نمازی به شرح ذیل است:

*شهروند معترضی که این هفته در نماز جمعه حضور داشتند بار چندمی بود که در نماز جمعه حاضر می شدند؛ یک مسئله معیشتی نبود بلکه طبق گفته خودشان کارمند سازمان انرژی اتمی بودند که اخیرا بازنشسته شده و مدعی بودند که جزء نخبگان هستند ولی امتیاز نخبگانی شان در حقوق بازنشستگی لحاظ نشده.

*اعتراض وی به سازمان مربوطه اعلام شده بود علی رغم اینکه راس آن سازمان دستور پیگیری داده بود؛ این شهروند مدعی عدم رسیدگی بخش‌های میانی بود و اعتراضشان در نماز جمعه همین بود که چرا سازمان‌های دولتی ترتیب اثر ندادند.

*برخی از خطبای نماز جمعه از جمله آیت الله صدیقی حتی هفته‌هایی که خطیب نماز جمعه نیستند در نماز جمعه حاضر شده و در بین جمعیت و در جمع مردم می‌نشینند.  اگر هدف ایشان رساندن نامه بود بدون تشریفات می توانستند نامه را به آقای صدیقی برسانند؛ خطبه‌ها در حکم نماز هستند و اگر قرار باشد هر هفته بخاطر عدم پاسخگویی یک دستگاه دولتی شکسته شوند؛ نماز پا نمی‌گیرد.

*همکاران ما از ایشان درخواست کردند که اجازه دهد تا بعد از نماز درخواستش را به دست مسئول ذی ربط برسانند و در حال حاضر هم نامه‌های ایشان به دست ستاد نماز جمعه رسیده و قرار هست نامه‌ای خطاب به سازمان مربوطه ارسال شود تا به درخواست وی رسیدگی شود.

* ابعاد کارشناسی درخواست ایشان از جمله امتیاز نخبگانی باید توسط دستگاه مربوطه رسیدگی شود و در حوزه تخصصی ستاد نمازجمعه محسوب نمی‌شود که صحت و سقم این ادعا را بررسی کند. البته از وزارت کار با ما تماس گرفته و اعلام شد که از کانون بازنشستگان نماینده‌ای جهت رسیدگی به این موضوع اعزام خواهد شد و ما اطلاعات ایشان را به نماینده کانون بازنشستگان ارائه کرده تا با ایشان ارتباط گرفته و به درخواستشان رسیدگی شود.

موضوع مطرح شده از سمت ایشان معیشتی نبوده و یک موضوع داخلی در یک سازمان محسوب می‌شد و اگر در زمان مناسب‌تری مانند قبل از خطبه یا بعد از نماز مطرح می‌شد بهتر از میان خطبه‌ها  بود و ضمن اینکه امکان دسترسی به خطابای نماز جمعه هم وجود داشت و ایشان پس از اینکه اعتراض خود را در میان خطبه مطرح کردند توسط نیروهای مردمی که افتخاری با ستاد نماز جمعه همکاری می کنند به آرامش و به بیرون هدایت شد چون ایشان در طی هفته‌های گذشته هم از محدوده‌های امنیتی تعبیه شده نیز عبور کردند. 

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 19آبان1398  ، کدخبر: 33473، farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین