پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با توجه به آلودگی هوای تهران گفت: عوامل انسانی علاوه بر دلایل جوی و طبیعی در آلودگی هوای تهران دخیل‌اند و تنها نباید منتظر وزش باد بود تا آلودگی هوا برطرف شود، بلکه باید از تردد خودرو‌های دودزا و تک‌سرنشین موقتاً ممانعت کرد تا ابر‌های باران‌زا در آسمان خاکستری شهر ببارند.

شعارسال: مسعود رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره تشدید آلودگی هوا و اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه برای رفع آلودگی هوا باید منتظر وزش باد باشیم، گفت: اگر بخواهیم وضع آلودگی هوای را علمی بررسی کنیم، باید دلایل و عوامل آلایندگی هوا را تشخیص دهیم و بدانیم همه عوامل عدم بارندگی و تشدید آلودگی هوا دلایل طبیعی و جوی نیست.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر عوامل آلاینده هوا طبیعی باشد، باید به طبیعت رجوع کنیم که عدم بارندگی، خشکسالی و نوزیدن باد در آن دخیل است و باید منتظر آن‌ها باشیم، اما معتقدم به جز طبیعت، انسان سهم بسزایی در آلودگی هوا دارد.



نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: آلودگی هوا تا این حد و میزان کار طبیعت نیست و انسان با تاسیس کارخانه‌ها، تاسیسات، افزایش اتومبیل‌ها و همه ابزار و ادواتی که در اختیار گرفته، مضراتی به محیط زندگی و طبیعت خود وارد کرده است.



رضایی افزود: باید عوامل موثر در آلودگی هوا را قطع یا در حد امکان و ضرورت زندگی آن را کم کنیم؛ مثلاً اتومبیل‌های دودزا و آلوده‌کننده هوا را جمع و از خط سیر حمل‌ونقل خارج کنیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طبق برنامه ششم توسعه، باید خودرو‌ها و موتور‌های هیبریدی و برقی را به چرخه حمل‌ونقل عمومی وارد کنیم تا آلودگی هوا کاهش یابد.



این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم توضیح داد: با توجه به فصل بارندگی، که البته با کاهش بارندگی مواجهیم، با کم کردن تردد خودرو‌ها و کنار گذاشتن خودرو‌های دودزا به طور مقطعی می‌توانیم جلوی آلودگی هوا را که مانع بارش‌ها و تحرکات جوی شده بگیریم تا ابر‌های باران‌زا باز هم بتوانند در آسمان این شهر خاکستری ببارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 23 آبان 1398 ، کدخبر: 360035 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
بله اگه باد و بارون بیاد مشکلات حل میشه به مسولین که امیدی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین