پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
آمار نسبتاً بالای ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی متفاوت، نشان‌دهنده همین کمبود امکانات در حوزه آموزشی این استان است.

شعارسال: سیستان‌و‌بلوچستان جزو استان‌هایی است که به خاطر دوری از مرکز و نزدیکی به مرز، با کمبود امکانات در بخش‌های مختلف مواجه است.
 
ترک تحصیل به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات آموزشی جامعه، در برخی استان‌های کشور بحرانی جدی‌تر محسوب می‌شود.
 
آمار نسبتاً بالای ترک تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی متفاوت، نشان‌دهنده همین کمبود امکانات در حوزه آموزشی این استان است.
 
یارمحمد حسین‌بر، مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر این موضوع، گفته در مقایسه شاخص‌های استان با نُرم کشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل ‌داریم.

این استان همچنین در مقطع متوسطه دوم به دلایل مختلف با معضل ترک تحصیل دانش‌آموزان دست‌وپنجه نرم می‌کند.
 
شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی مجموع عواملی هستند که بر شدت این آمار می‌افزایند.

به گفته کارشناسان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول نمی‌شود مگر اینکه عزمی فراتر از توان وزارتخانه، با مشارکت ارگان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها وجود داشته باشد.
 
 
تعداد بازدید : 17
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار:     25  آبان 1398،کدخبر:  360157 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین