پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کم‌کاری در حوزه نماز قابل قبول نیست، گفت: کم کاری در رابطه با نماز سبب می‌شود که سیلی محکمی بخوریم.

شعار سال:رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کم‌کاری در حوزه نماز قابل قبول نیست، گفت: کم کاری در رابطه با نماز سبب می‌شود که سیلی محکمی بخوریم.

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی صبح امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز کرمان با بیان اینکه قرآن می‌فرماید نماز به غیر از ایمان نیازمند امکانات هم است اظهار داشت: هرکس با امکانات و توانی که در اختیار دارد باید در این راستا تلاش کند.

وی با بیان اینکه نباید به کار کم قانع باشیم افزود: در انجام کار باید حق آن ادا شود و یا اینکه در حد توان خود برای ادای حق آن تلاش کنیم و نهایت توان خود را بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کم‌کاری در حوزه نماز قابل قبول نیست و همه ما مردم و مسئولان در این رابطه مسئولیم گفت: کم کاری در رابطه با نماز سبب می‌شود که سیلی محکمی بخوریم.

قرائتی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده تنها 6 درصد مردم ذکات می‌دهند که کم است بیان کرد: اما توجه مردم به پرداخت خمس در جامعه بیشتر است.

وی بیان اینکه درجه اول امر به معروف امر به نماز است و اگر مشکل نماز در جامعه حل شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود افزود: نماز اوج کمالات است و کمالی نیست که در نماز نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد اما هنوز برخی مدارس و شهرک‌های ما مسجد ندارند خاطرنشان کرد: این در حالی است که خداوند در قرآن می‌فرماید قبل از هر چیز مکانی برای نماز بسازید.

قرائتی با بیان اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند همه کارها تابع نماز است و اگر پذیرفته شود بقیه کارها هم مورد قبول است گفت: برخی سیلی‌هایی که ما خوریم به واسطه سرپیچی از فرمان الهی و فراموش کردن نماز است.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌ها و مساجد ما باید در ادارات از اتاق مدیرکل بهتر باشد، بیان کرد: امام کاظم(ع) فرمودند هر کس مبلغی را در راه حق خرج نکند دو برابر آن را در راه باطل خرج می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه امروز در جامعه نماز ما بیمار است تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز یا نمی‌خواند یا بد می‌خواند یا حضور قلب ندارند و یا نماز اشتباه خوانده می‌شود.

قرائتی با بیان اینکه ذکات هم در جامعه ما تقریباً مرده است و ما 22 واجب میلیونی فراموش شده داریم افزود: روحانیت ما در حوزه بیان واجبات کم کاری و کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکسری گناهان باعث می‌شود که سیلی بخوریم و در جامعه پرده‌دری شود عنوان کرد: 46 حق در نماز بیان شده که توجه به کودکان، سگی که تشنه است، ورزش، آب و خاک و آسمان، لقمه حلال، توجه به فقرا و ... از این جمله است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه هرکس در هر جایگاهی باید با خودش فکر کند که برای نماز چه کرده است گفت: صدا و سیمای ما برای ترویج فرهنگ نماز در جامعه چه کرده است و هر کس باید خودش را محاسبه کند.

قرائتی با بیان اینکه نمی‌توان قبول کرد که نسل جوان و دانش‌آموزان را رها کرده‌ایم و ادارات ما برای 11 نفر کارمند روحانی داشته باشند بیان کرد: ادارات ما باید به مدارس اطراف خود توجه داشته باشند و هزینه ایاب و ذهاب روحانیون را در مدارس اطراف خود تقبل کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن می‌گوید اقتصاد شما مربوط به دین شماست اما امروز اقتصاد جامعه را به سکه و دلار و نفت وصل می‌کنیم افزود: تا مشکل نماز در جامعه حل نشود مشکلات جامعه حل نمی‌شود و سیلی می‌خوریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر مسولان ما نسبت به نماز حساس بودند نماز راه می‌افتاد گفت: متاسفانه توجه به نماز در جامعه ما جدی نیست.

قرائتی با اشاره به اینکه برای ترویج و توسعه هر امری نیازمند پول نیست و گاهی با تقدیر تشکر و محبت و تشویق هم می‌توان عده‌ای را دلگرم کرد، هر چند پول هم بی‌اثر نیست اظهار داشت: هر کاری را که بخواهیم انجام دهیم راهش را و هر جا که نخواهیم بهانه‌اش را پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی را امروز تمام دنیا می‌شناسند، افزود: در جمهوری اسلامی نواقصی داریم که باید حل شود و حضور مسئولان در صف اول نماز مهم است و دانش‌آموزان باید نماز خواندن مدیر و معلم خود را ببینند و نماز خواندن باید علنی باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید به کارها و اعمالمان رنگ خدایی بدهیم گفت: نماز نخ اتصال و ارتباط بین خالق و مخلوق است و باید هر چه می‌توانید در این زمینه کار کنید اما تاکنون نخواستیم که برای نماز کاری بکنیم و اگر می‌خواستیم راهش را پیدا می‌کردیم.

قرائتی با بیان اینکه قرآن و نماز مانند نسخه در دست ماست اما به آن توجه نکردیم،تصریح کرد: تا زمانی که دارو نخوریم درمان نداریم و مریضی ما خوب نمی‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:27آبان1398،کد خبر:2142380،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین