پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
شاه نعمت‌الله ولی در سال ۸۳۲ و به قولی ۸۳۴ ه‍.ق در شهر کرمان درگذشت و در ماهان در میان باغی مدفون شد. بقعه و آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ و به شماره‌ی ۱۳۲ در میان آثار ملی ایران، به ثبت رسیده است.

شعار سال:شاه نعمت‌الله ولی در سال ۸۳۲ و به قولی ۸۳۴ ه‍.ق در شهر کرمان درگذشت و در ماهان در میان باغی مدفون شد. بقعه و آرامگاه شاه نعمت‌الله ولی در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ و به شماره‌ی ۱۳۲ در میان آثار ملی ایران، به ثبت رسیده است.

سید نورالدین نعمت‌الله کرمانی معروف به شاه نعمت‌الله ولی در حقیقت در حلب از شهرهای سوریه به دنیا آمد. پدرش میرعبدالله ولی از بزرگان عرب و از سادات جلیل‌القدر بود که نسبش با نوزده واسطه به رسول اکرم (ص) می‌رسید و مادرش هم زنی ایرانی بود. در نهایت و پس از سالها تحصیل در محضر محی‌الدین ابن عربی، در دوران جوانی برای ادامه تحصیل به شیراز آمد.شاه نعمت‌الله ولی در سال ۸۳۲ هجری قمری پس از ۱۰۰ سال زندگی، در ماهان وفات یافت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:29آبان1398،کد خبر:83563223،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین