پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
رییس دانشگاه شریف گفت: برنامه ما حذف پایان‌نامه‌های کاغذی و رسیدن به الگوی الکترونیکی و سیستمی است تا دانشگاه از این نظر نقش خود را برای کمک به محیط زیست بیشتر ایفا کند.

شعار سال: «محمود فتوحی فیروزآبادی» امروز شنبه افزود: دانشجویان دانشگاه شریف هرچند ارائه پایان نامه‌ها و امور پژوهشی خود را با استفاده از کاغذ انجام می‌دهند، ولی رسیدن به پایان نامه‌های الکترونیکی در دانشگاه برنامه‌ریزی شده است.

وی درباره اینکه تحریم‌ها چه تاثیری بر امور پژوهشی و  علمی دانشگاه گذاشته، اظهار داشت: برنامه‌ای با عنوان پویش «مقابله با تحریم» از طرف دانشگاه صنعتی شریف به معاون اول رییس جمهوری ارائه دادیم و راهکارهایی نیز در این خصوص پیشنهاد شده که امید است به نتیجه مطلوب برسد.

رییس دانشگاه شریف در خصوص برنامه‌هایی که در این دانشگاه دنبال می‌شود، نیز توضیح داد: ایجاد زنجیره ارزش آفرین در دانشگاه از جمله برنامه‌ها و اهداف تعیین شده است که این زنجیره از آموزش شروع شده و به پژوهش بنیادی و کاربردی ختم می شود.

فتوحی افزود:‌ به روز کردن تجهیزات آزمایشگاهی در کنار توسعه پارک علم و فناوری از دیگر برنامه‌های دانشگاه است. البته به مدت ۲ سال است که ناحیه نوآوری شریف را بازسازی کردیم و نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در این ناحیه فعالیت می‌کنند. زیرا طرح‌هایی که در این ناحیه ابداع و اجرا می‌شود، کمک به دولت است که در حقیقت سبب رفع مشکلات جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمان که مشکلات اقتصادی چند برابر شده، دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از دانش و ظرفیت خود نقش مهمی برای کمک به جامعه و حل مشکلات مردم ایفا کنند.

فتوحی در خصوص اینکه آیا دانشگاه شریف با صندلی‌های خالی مقاطع مختلف تحصیلی مواجه است؟ گفت: در مقطع فعلی چنین وضعیتی برای دانشگاه شریف وجود ندارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 2    آذر    98، کد خبر:   83565317، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین