پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از راه اندازی کارخانه تولید بذر هیبریدی با همکاری چند نهاد دیگر خبر داد.

شعار سال: روح‌الله دهقانی با اشاره به راه اندازی یک کارخانه چند ده هکتاری برای تولید بذر هیبریدی و مقاوم به آفت، اظهار کرد: قرار است دانشگاه آزاد با مشارکت چندین نهاد دیگر کارخانه بزرگی را در زمینه تولید بذر ایجاد کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه این دانشگاه پیش قراول تولید بذر داخلی است، افزود: براساس آمارها متاسفانه تولید ۹۷ درصدی بذر در اختیار خارجی هاست که یکی از نقاط ضعف در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی برای راه اندازی کارخانه تولید بذر، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد از امسال به یکی از نهادهای اصلی تولید بذر اصلاح شده، بومی و سالم داخلی تبدیل خواهد شد.

دهقانی با اعلام اینکه تیم های پژوهشی در تلاش برای ایجاد و توسعه بذرهای هیبرید و مقاوم هستند، ادامه داد: واحدهای تحقیق و توسعه در دانشگاه آزاد در واقع فناوری را به دست می آورند و پس از تولید نمونه آن را برای تولید انبوه به کارخانه تحویل می دهند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که محل راه اندازی این کارخانه استان اصفهان است، اظهار کرد: در حال حاضر زمین و گلخانه ها آماده شده و انشاالله در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 آذر 98، کد مطلب: 4779556: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین