پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
متهم ردیف اول پرونده فساد مالی بانک ملت و پارسیان که خود رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و آگاه به موضوعات بانکی است، دست به فساد میلیونی زده و اکنون از ناآگاهی خود صحبت می‌کند.

شعار سال :  مدتی است که شعبه اول دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی به پرونده فساد مالی در بانک‌های پارسیان و ملت است، فسادی که در شرکت‌های پوششی، مینیون، پارسیس کیش و داریس که متعلق به بانک‌های ملت و پارسیان هستند رخ داده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی همچنان تیتر یک اخبار دادگاه مفاسد اقتصادی

در این پرونده نام متهمان بسیاری به چشم می‌خورد و علی دیواندری که چهره نام آشنا در سیستم مالی و بانکی کشور است یکی از متهمان اصلی این پرونده به شمار می‌رود.

او به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت با صفت سرکردگی مجرمان به مبلغ ۳۸۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۰ درهم متعلق به بانک ملت، ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار موضوع مابه التفاوت فروش نفت، ۲۲۰ میلیون درهم متعلق به بانک پارسیان، ۳۶ میلیون دلار متعلق به بانک پارسیان، ۱۶ هزار دلار موضوع سفر‌های محرمانه، مشارکت در قاچاق ارز به ترکیه به مبلغ ۵ هزار و ۱۲ یورو و ۴۸ سنت باید در جلسات دادگاه به دفاع از خود بپردازد

دیواندری هنگام دفاع از خود صراحتاً بیان کرد که اکنون از سوی دانشگاه مأموریت یافته است تا در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی کار کند و به تحقیقات خود ادامه دهد.

علی دیواندری استاد تمام دانشگاه پس از خروج از بانک پارسیان و از تاریخ ۱۰ مرداد ۹۴ با حکم رئیس کل بانک مرکزی وارد پژوهشکده پولی و بانکی شد.

دیواندری

چرا بانکدار ارشد مصوبه بدون تاریخ را امضا کرده‌ است؟

این پژوهشکده با هدف توجه به تحقیقات پراکنده در زمینه‌های پولی و ارزی از سال ۶۹ تأسیس شد و وظیفه دارد به پژوهش‌های مختلفی که در زمینه بانکداری و ارزی هستند و در راستای نجات اقتصاد کشور توجه داشته باشد و انتظار آن است که رئیس این پژوهشکده به تمام قوانین بانکی کشور واقف باشد، اما با این وجود دیواندری در جلسات دادگاه از اطلاع نداشتن خود از برخی قوانین صحبت کرد که این صحبت‌های او واکنش نماینده دادستان را به دنبال داشت.

قهرمانی نماینده دادستان خطاب به دیواندری گفت: شما رئیس پژوهشکده پولی و بانکی هستید و نمی‌توانید بگویید که از موضوعات بانکی و موارد خلاف آن خبر نداشتید.

در جلسه دیگر دادگاه قهرمانی تصریح کرد که مصوبه حضور دیوانداری در هیئت امنای شرکت داریس بدون تاریخ به امضای شخص دیواندری رسیده است و خطاب به دیواندری از چرایی امضای مصوبه‌ای بدون تاریخ صحبت کرد و گفت شما بانکدار ارشد هستید، چرا مصوبه بدون تاریخ را امضا کرده‌اید.

این صحبت و سوال قهرمانی که کاملا منطبق بر منطق است نشان از آن دارد که فردی که تحقیقات مهم بانکی را انجام می‌دهد و پژوهش‌های پولی تحت نظارت او انجام می‌شود، خود بدون توجه به بدیهیات مصوبه‌ای اشتباه را به امضا رسانده است.

دیواندری

تشریفات وام قرض الحسنه مسجد پیچیده تر از تسهیلات فلاحتیان

ماجرای ارائه تسهیلات به فلاحتیان آنقدر ساده انجام شده که حتی نماینده دادستان آن را کمتر از وام قرض الحسنه مسجد می‌داند. تسهیلاتی بسیار گران بدون داشتن هیچ وثیقه‌ای و به راحتی به فلاحتیان داده شده است که قهرمانی درباره آن اظهار کرد حتی مسجد هم وام قرض الحسنه کمتر از ۱۰ میلیون تومانی را آنقدر ساده اعطا نمی‌کند که شما به فلاحتیان تسهیلات دادید.

صحبتی که به صورت مداوم در جلسات دادگاه از زبان نماینده دادستان زده می‌شود ریاست دیواندری بر پژوهشکده پولی و بانکی است. قهرمانی بار‌ها خطاب به دیواندری تأیید کرد که او رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بوده و نباید از عدم آگاهی خود به قوانین مالی صحبت کند اگر او که تدوین کننده پژوهش‌ها بوده از موضوعات خبر نداشته پس وای به حال دیگران.

جای سوال است که چرا متهم ردیف اولی که خود به تمام موضوعات بانکی آگاه بوده دست به فساد میلیونی زده و اکنون از ناآگاهی خود صحبت می‌کند.

 

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 8 آذر 98  ، کد خبر : 7145210 ، yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
0
سیستم اداری فشل و پر از ایراد عامل اصلی این همه فساد گسترده در کشور و بدون تغییر این سیستم امیدی به بهتر شدن فساد نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین