پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: با اجرای طرح CBR در روستاهای استان قزوین ۷۷۰۰ معلول روستایی شناسایی شده و تحت مراقبت های درمانی و خدمات توانبخشی قرار گرفته اند.

شعار سال:معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: با اجرای طرح CBR در روستاهای استان قزوین ۷۷۰۰ معلول روستایی شناسایی شده و تحت مراقبت های درمانی و خدمات توانبخشی قرار گرفته اند.

 راحله جاتن به مناسبت هفته معلولان در نشست خبری که ظهر پنجشنبه در اداره بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت: خدمات توانبخشی درحوزه توانبخشی اجتماعی، آموزشی، توانمندسازی و حرفه آموزی فعالیت می کند تا مددجویان از خدمات گسترده آن برخوردار شوند.

وی افزود: امسال بیش از ۵ میلیارد تومان برای خدمات توانبخشی و ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به مراکز شبانه روزی بهزیستی پرداخت شده است تا خدمت رسانی به صورت مناسب ارائه شود.

جاتن تصریح کرد: در ۳۳ مرکز شبانه روزی بیش از ۹۱۱ نفر نگهداری می شوند و ۶۳۰ نفر هم در ۲۴ مرکز روزانه از یارانه بهزیستی برخوردار شده اند.

وی اظهارداشت: به طور متوسط ماهانه ۳۲۰ میلیون تومان یارانه به مراکز روزانه و شبانه روزی بهزیستی استان پرداخت می شود.

۷۷۰۰ معلول روستایی در استان قزوین شناسایی شده است

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: مراکز توانبخشی با ۱۰ مرکزنگهداری بیماران عقب مانده ذهنی، یک مرکز جسمی و حرکتی، ۴ مرکز نگهداری بیماران مزمن، ۸ مرکز نگهداری سالمندان، ۵ مرکز ویزیت در منزل و دو مرکز خانه های کوچک فعالیت می کند.

جاتن افزود: همچنین دو مرکز مراقبت در منزل داریم که خدمات درمانی و مراقبتی برای کسانی که امکان حضور در مراکز بهزیستی را ندارند ارائه می شود.

کاشت حلزون برای ۱۰۰ مددجو

وی از ترمیم شنوایی مددجویان هم به عنوان دیگر خدمات معاونت توانبخشی یاد کرد و اظهارداشت: برای کاشت حلزون هر مددجو حدود ۳ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت می شود که در سال جاری تعداد ۱۰۰ نفر با کاشت حلزون از این خدمات برخوردار شدند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با پرداخت ۳۳۳ میلیون تومان برای خرید وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، سمعک، واکر، عصا و سایر وسایل مورد نیاز معلولان اقدام شده است.

۷۷۰۰ معلول روستایی در استان قزوین شناسایی شده است

جاتن اضافه کرد: در استان قزوین ۴۳۳ معلول ضایعه نخاعی از حق پرستاری استفاده کرده و هر ماه ۲۰۰ هزار تومان یارانه و ۱۰۰ هزار تومان برای وسایل بهداشتی دریافت می کنند.

به گفته جاتن، هر ساله به دلیل بی احتیاطی، حوادث جاده ای و افتادن از بلندی و حوادث مشابه تعداد ۲۵ تا ۳۰ نفر به معلولان ضایعه نخاعیاستان اضافه می شود که باید برای خدمت رسانی به آنها هم برنامه ریزی کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین افزود: در سال گذشته متاسفانه با افزایش معلولان با زخم بستر برای کمک به آنها ۵۰ میلیون تومان اعتبار مالی پیش بینی کردیم که برای هر نفر ۸ میلیون تومان در یک دوره درمان ۴ ماهه لازم است.

وی بیان کرد: با کمک خیرین در هفته گذشته با تامین ۴۸ میلیون تومان دیگر برای درمان زخم بستر ۶۶ معلول دیگر اقدام شد و در این راستا با آموزش خانواده ها کمک می کنیم تا هر هفته ۲۰ نفر با درمان زخم بستر و کمک به بیماران نخاعی آشنا شوند.

۷۷۰۰ معلول روستایی در استان قزوین شناسایی شده است

شناسایی ۷۷۰۰ معلول روستایی

جاتن از اجرای طرح CBR درروستاها هم به عنوان یک طرح موفق یاد کرد و اظهارداشت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با سه ضلع خانواده، جامعه بهزیستی و معلول تاکنون ۷۷۰۰ معلول در روستاهای استان شناسایی شده و تحت پوشش خدمات درمانی و توانبخشی بهزیستی قرار گرفته اند.

وی گفت: ۲۵ تسهیل گر روستایی در اجرای طرح CBR مشارکت کرده و خدمت رسانی به معلولان را بر عهده دارند و رابط بهزیستی و معلولان در روستاها هستند.

جاتن اضافه کرد: برای مناسب سازی محل زندگی و خودروی معلولان هم تاکنون تسهیلات لازم به ۶۰ معلول پرداخت شده است.

پوشش تحصیلی ۲۱۹ دانشجو و ۱۳۸۴ دانش آموز مددجو

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر ۲۱۹ دانشجوی مددجو تحت پوشش بهزیستی است که ۹۷ نفر آنها در دانشگاه آزاد و ۱۰۲ نفر در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و ۲۰ نفر در دانشگاههای دولتی از حمایت مالی بهزیستی برخوردار شده اند و تحصیل رایگان دارند.

۷۷۰۰ معلول روستایی در استان قزوین شناسایی شده است

وی گفت: همچنین ۱۳۸۴ دانش آموز معلول ذهنی، جسمی، حرکتی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و از کمک هزینه تحصیلی و ایاب و ذهاب استفاده می کنند.

حمایت از ورزش معلولان

جاتن تقویت فعالیتهای ورزشی معلولان را از دیگر برنامه های بهزیستی دانست و اظهارداشت: با کمک کانون معلولان توانا و هیئت ورزشهای معلولان و جانبازان استان رشته های بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، گلبال فعال شده و ضمن استعداد یابی افراد، بزودی ورزش «بوچیا» به رشته های فعلی هم اضافه می شود تا به افزایش شادی و نشاط معلولان کمک شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:7آذر1398،کد خبر: 4783453،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
کاش ازشون حمایت هم بشه صرف شناسایی نباشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین