پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
رئیس سازمان ملی استاندارد در جلسه هماهنگی ایجاد آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و روغن زیتون در رودبار گفت: این سازمان از دو سال قبل جلوی روغن زیتون تقلبی را گرفته است.

شعارسال: نیره پیروز بخت، افزود: یکی از موارد مورد توجه در روغن زیتون توجه به اصالت سنجی این روغن است که برای جلوگیری از تقلب ها، سازمان ملی استاندارد از دو سال قبل جلوی روغنهای تقلبی پومس را که برای سلامتی مضر است گرفته است.

 وی گفت: اکنون واردات روغن زیتون پومس نداریم مگر اینکه به صورت قاچاق وارد کشور شود که در طرح هماهنگ برای کنترل بازار اگر روغن تقلبی یا پومس مشاهده کنیم، برخورد و از بازار جمع آوری می کنیم.

 رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه رودبار مهد تولید زیتون و روغن زیتون کشور است و برای افزایش کیفیت زیتون و روغن زیتون ما تجدید نظر استانداردها را داریم گفت: تجدید نظر روغن زیتون را در دست اقدام است و در این زمینه با دقت بیشتر از استانداردهای کشورهای اروپایی به روغن زیتون نگاه کردیم.

وی همچنین از تشکیل گروه های پژوهش محور در کشور خبر داد و افزود: این گروههای نیاز محور بر اساس نیازسنجی در قزوین برای شوینده ها، در گلستان برای غلات، در تبریز برای مواد غذایی و در کرمانشاه برای مصالح ساختمانی تشکیل شده اند.

پیروز بخت اظهار امیدواری کرد: درگیلان هم با تمرکز بر سه ماده غذایی زیتون، برنج و چای در آینده نزدیک این گروه پژوهشی تقاضا محور ایجاد گردد.

فرماندار رودبار هم در این نشست صدور مجوز ارتقاء آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان رودبار را به آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و روغن زیتون خواستار شد و گفت: برای تکمیل تجهیزات این آزمایشگاه پنجاه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمد صالح ضیایی افزود: اجباری نمودن ارزیابی حسی روغن زیتون، تایید صلاحیت آزمایشگاه ارزیابی حسی روغن زیتون ایستگاه تحقیقات زیتون رودبارکمک مناسبی برای ارتقاء کیفیت روغن زیتون است.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در رودبار هم با بیان اینکه رودبار خاستگاه و باز اصلی زیتون کشور است نگاه ویژه سازمان ملی استاندارد را برای کیفی سازی تولید و عرضه زیتون و روغن زیتون را خواستار شدند.

اشکانی پور مدیر کل استاندارد هم با بیان اینکه پنجاه درصد فضای آزمایشگاهی و تجهیزات در اداره استاندار رودبار آماده راه اندازی آزمایشگاه مرجع است، اتخاذ تصمیمات مربوط به زیتون و روغن زیتون را توسط این آزمایشگاه خواستار شد.                                                                                                                        

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت استاندارد ایران ، تاریخ انتشار: 21آذر1398 ، کدخبر: 11719 : standardna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
قراره جلوی خیلی از قاچاق ها دزدی ها تقلب فروشی ها گرفته بشه ولی .......
همچنان منتظریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین