پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به مدیریت 270 مگاواتی مصرف برق در زمان پیک، خواستار انتقال مصرف برق به ساعت های غیرپیک (به جز 11 تا 16 و 19 تا 23) شد.

شعارسال: «سیدمحمد هاشمی» پیش از ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران افزود: امروز از برق به عنوان زیرساخت همه زیرساخت ها و مادر صنایع یاد می شود و این خدمت با ورود به بخش های آب، تلفن، خدمات بانکی، پزشکی، حمل و نقل و ... بطور عملی در زندگی انسان ها عجین شده است.

به گفته این مقام مسئول، شرکت توزیع برق تهران بزرگ با دارا بودن 17 هزار پست برق و 31 هزار کیلومتر شبکه، حدود یک سوم تاسیسات زمینی فشار متوسط کشور را بر عهده دارد و به چهار میلیون و 370 هزار مشترک خدمات رسانی می کند.

وی آمار فروش برق این شرکت را 20 هزار میلیون کیلو وات ساعت برشمرد و بیان داشت: برای خدمات رسانی مطلوب، سال گذشته سه تریلیون ریال (300 میلیارد تومان) برای تقویت و توسعه شبکه برق تهران هزینه شده است.

شرکت توزیع برق تهران بزرگ دارای سه میلیون و 300 هزار مشترک خانگی، 375 هزار مشترک عمومی، هزار و 200 مشترک کشاورزی، 11 هزار و 748 مشترک صنعتی، دو هزار و 86 مشترک اداری، پنج هزار و 451 روشنایی معابر و 685 هزار سایر مشترکان است که در مجموع با تعداد چهار میلیون و 370 هزار مشترک، 14 درصد کل مشترکان کشور را شامل می شود.

هاشمی بیان داشت: بهینه سازی شبکه برق، نصب 34 هزار کنتور هوشمند، نصب 350 پست اتوماسیون شده، مانیتور 12 هزار فیدر، استفاده از انرژی های نو، خورشیدی، DG (مقیاس کوچک) و CHP (تولیدکننده همزمان برق و حرارت)، از جمله اقدام های انجام شده در شرکت توزیع برق تهران بزرگ است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در صنعت برق کشور، کاهش تلفات انرژی است؛ به طوری که از سال 92 و با برنامه ریزی انجام شده، مقرر شد میزان تلفات برق در کشور از 15 به 10 درصد کاهش یابد که امروز به حدود 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان تلفات در پایتخت نیز از 9.3 به 6.2 درصد تقلیل یافته که بسیار مطلوب است.

وی یادآور شد: گسترش خدمات دولت الکترونیک و پرداخت قبوض به صورت غیرحضوری سبب شد تا امسال وقایع و اتفاقات شبکه در تهران 25 درصد کاهش یابد، تماس های مردم در همسنجی با پارسال 30 درصد کاهش یافته و شاهد کاهش 20 درصدی خاموشی های برق در سطح کشور باشیم.

** پیک بار تهران 4334 مگاوات

به گفته هاشمی، امسال پیک (اوج) مصرف برق کشور از مرز 52 هزار مگاوات فراتر رفت و این رقم در تهران به چهار هزار و 334 مگاوات رسید، اما نکته مهم مدیریت و کاهش پیک به میزان دو هزار مگاوات در سطح کشور و 270 مگاوات در تهران بزرگ بود.

وی با تقدیر و تشکر از آحاد مردم برای مدیریت مصرف برق و صرفه جویی، یادآور شد: برخی کشورها موفق به مدیریت پیک بار به میزان 48 درصد مصرف خود شده اند و بر این اساس، مدیریت هر چه بیشتر مصرف امکان پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در ماه های خرداد، تیر و مرداد، در 18 روز مصرف برق به بیش از چهار هزار مگاوات در تهران رسید و 41 روز نیز مصرف بالای سه هزار و 500 مگاوات مصرف داشتیم.

وی گفت: 20 درصد مصرف برق مربوط به ادارات و سازمان ها است. با مدیریت مصرف در ساعت های پیک (11 تا 16 و 19 تا 23) و انتقال آن به ساعات غیرپیک می توان تا 20 درصد مصارف را کاهش داد.

هاشمی اضافه کرد: هفت درصد مشترکان خانگی و تجاری در تهران، مصرفی بیش از الگو دارند که از آنها می خواهیم با انجام ملاحظات لازم و مدیریت مصرف، صنعت برق را در خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

وی، قیمت برق را در ساعت های اوج مصرف دو برابر ساعت های میان باری و در ساعت های کم باری نصف میان باری برشمرد و از آحاد مردم درخواست کرد تا مصرف لوازم برقی به جز یخچال، فریزر، تلویزیون و کولر (آن هم در سطح متعارف) را به ساعت های غیرپیک منتقل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پایان خواستار توجه و مراقبت مردم از کنتورها و فیوزها به منظور جلوگیری از هر گونه دست کاری توسط برخی افراد ناصالح و پیش بینی میزان برق مصرفی توسط ساخت و سازکنندگان شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22مرداد1395، کدخبر: 82185238: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین