پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
در این گزارش نگاهی به افراد ثروتمند و تاثیرگذار حوزه فناوری که در سیاست آمریکایی موثر هستند خواهیم پرداخت، افرادی که مالک شرکت‌ها و برند‌های بزرگ حوزه فناوری هستند و سعی داشتند و دارند با تبلیغات، ادامه راه سیاسی کشور آمریکا و در نتیجه جهان را تغییر دهند.
شعارسال: در این گزارش با مهم‌ترین چهره‌های دنیای فناوری که با ثروت خود در دنیای سیاست نیز تاثیرگذار هستند آشنا می‌شوید.
 
 متاسفانه در دنیای امروز ثروت در تعیین و تغییر بسیاری از عوامل، تاثیرگذار و کاربردی است. سرنوشت بسیاری از کشور‌ها و جوامع با دلار‌های ثروتمندان دچار تحول می‌شود و بر اساس آن چیزی که امروزه در دنیا شاهد آن هستیم، به سمت نزول و فرومایگی سوق پیدا می‌کند. بزرگ‌ترین منفعت پول، قدرت تبلیغات است، تبلیغاتی که آدم بد را خوب و انسان خوب را بد نشان می‌دهد. تبلیغاتی که اثرات آن را به صورت محسوس یا نا‌محسوس در صنعت سینما، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی، موسیقی، حتی کتاب‌ها و جراید نیز شاهد هستیم.
 
متاسفانه قدرت پول انسان‌ها را فریب می‌دهد تا برای دریافت چند اسکناس بیشتر، به تمامی عقاید و ارزش‌های خود پشت کنند و مانند عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در اختیار ثروتمندان باشند. قطعا تمامی ما شاهد آن بودیم که حتی در کشور خودمان، افرادی برای دریافت چند اسکناس، چگونه به تمام ارزش‌ها پشت و در زمین دشمن بازی کردند؛ آدم‌هایی که اغلب پس از گذشت مدتی، نادم و پشیمان از اعمال خود، باز هم زیر چتر جمهوری اسلامی ایران به زندگی ادامه دادند.
 
در جهان ما ثروت به طور منصفانه پخش نشده است، در جمعیت چندین میلیاردی کره زمین، تنها چند درصد از انسان‌ها، بیش از ۹۵ درصد ثروت کره زمین را در دست دارند و اینجاست که قدرت‌های مافیایی این افراد اغلب یهودی، به طور واضح مشخص می‌شود؛ تعداد اندکی که به شیوه مورد نظر خود با ورود به سیاست و دین مردم، بازی را به نفع خود و منطبق با خواسته‌های خود تغییر می‌دهند. در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا کاملا با ثروتمندان و سرمایه‌دارانی که با حمایت گسترده و تبلیغات سنگین، به دنبال رای آوردن نامزد انتخاباتی مورد نظر خود بودند، آشنا شدیم. افرادی که مالک شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ در حوزه صنعت، فناوری، بورس و اقتصاد هستند که با رای آوردن فرد مورد نظرشان، قطعا چند برابر سرمایه هزینه‌شده، برایشان باز می‌گردد. قدرت مافیایی، ارتباطات و گرفتن حق امتیاز در صنعت و تجارت، از جمله پاداش‌های ثروتمندان حامی نامزد‌های ریاست جمهوری است.
 
با توجه به این مقدمه، در این گزارش نگاهی به افراد ثروتمند و تاثیرگذار حوزه فناوری که در سیاست آمریکایی موثر هستند خواهیم پرداخت، افرادی که مالک شرکت‌ها و برند‌های بزرگ حوزه فناوری هستند و سعی داشتند و دارند با تبلیغات، ادامه راه سیاسی کشور آمریکا و در نتیجه جهان را تغییر دهند، با ما همراه باشید:
 
 
نام: مگ ویتمن
سمت: مدیرعامل سابق شرکت HP
 
خانم ویتمن از جمله افراد تاثیرگذار و ثروتمند دنیای فناوری است که نام او به نوعی با سیاست آمریکا گره خورده، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی سابق شرکت‌های eBay و Hewlett-Packard (HP) در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، یکی از اصلی‌ترین هواداران هیلاری کلینتون به شمار می‌رفت. البته سابقه مگ ویتمن در سیاست به چندین سال پیش باز می‌گردد، زمانی که وی در سن ۵۳ سالگی به دنبال منصب فرمانداری ایالت کالیفرنیا بود و البته در آن انتخابات شکست خورد. انتخابات فرمانداری ایالت کالیفرنیا مربوط به سال ۲۰۱۰ است؛ جایی که ویتمن در دور اول با پرداخت بیشترین هزینه برای تبلیغات پیروز شد، اما در دور دوم، جری براون به عنوان فرماندار کالیفرنیا، بیشترین رای را آورد.
 
 
نام: رید هستینگز
سمت: موسس و مدیرعامل Netflix، عضو هیئت مدیره فیسبوک
 
رید هستینگز یکی از افرادی است که کمتر نام او را شنیده‌ایم، اما یکی از تاثیرگذار‌ترین افراد در دنیای فناوری و رسانه در جهان است. هستینگز در سال ۱۹۹۸ شبکه تلویزیونی اینترنتی نتفلیکس را راه اندازی کرد؛ شبکه‌ای که حالا به عنوان بزرگ‌ترین شبکه تلویزیونی اینترنتی در جهان شناخته می‌شود و میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان دارد. پخش سریال‌ها و فیلم‌های پرطرفدار در شبکه نتفلیکس و ساخت برنامه‌های مختلف با حضور سلبریتی‌های مطرح آمریکا و جهان، از جمله دلایل موفقیت این شبکه است. از این رو نتفلیکس به آسانی، قدرتمندترین اهرم تبلیغاتی هستینگز به شمار می‌رود؛ شبکه‌ای که در آن به راحتی بر روی تفکر میلیون‌ها آدم تاثیر می‌گذارد.
 
اما رید هستینگز عضو هیئت مدیره فیسبوک نیز هست. همانطور که می‌دانید فیسبوک به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان شناخته می‌شود. فیسبوک مالک شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان واتساپ نیز هست و به طور کلی بالغ بر ۴ میلیارد نفر از خدمات این سه فضای اجتماعی استفاده می‌کنند. حال هستینگز به عنوان عضوت هیئت مدیره فیسبوک با میلیارد‌ها کاربر، و مدیر عامل اجرایی نتفلیکس با میلیون‌ها مخاطب، علاوه بر ثروت بی‌شمار، از مهم‌ترین حامیان سیاست‌های دموکرات‌ها در آمریکاست. او بار‌ها حمایت خود از دموکرات‌ها را اعلام کرده و هزینه تبلیغاتی زیادی هم برای این حمایت پرداخته است. هستینز در سال ۲۰۱۶ طرفدار کلینتون بود و مبلغ زیادی به کمپین تبلیغاتی او کمک کرد.
 
نام: پیتر تیل
سمت: موسس PayPal، مدیر عامل سابق eBay و عضو هیئت مدیره فیسبوک
 
پیتر تیل نویسنده کتاب مشهور صفر به یک، از جمله تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای فناوری است که مانند اغلب همکارانش به سیاست علاقه دارد. او در سال ۱۹۹۹ سامانه انتقال وجه الکترونیک و خدمات اقتصادی بزرگ PayPal را راه‌اندازی کرد، سپس در سال ۲۰۰۲ سایت eBay را خرید و به عنوان مدیر اجرایی آن، به فعالیت خود ادامه داد. راه موفقیت پیتر تیل با خرید سهم بزرگی از فیسبوک و انتخاب به عنوان عضو هیئت مدیره این شبکه اجتماعی ادامه پیدا کرد. پیتر پل فردی موفق، ثروتمند و خوش فکر است و به همین دلیل پای او به سیاست باز شد.
 
پیتر تیل از طرفداران حزب جمهوری‌خواه آمریکا است که در انتخابات سال ۲۰۱۶، کمک هنگفتی به کمپین تبلیغاتی ترامپ کرد. البته همانطور که گفته شد قطعا این کمک‌ها بی‌پاسخ نمانده، زیرا پس از رای آوردن ترامپ، او به عنوان سرپرست تیم انتقال رئیس جمهور انتخاب شد. پیتر تیل به چهره‌های مختلف سیاسی کمک مالی کرده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سناتور لمار الکساندر، سناتور تیم کروز، سناتور الیزابت دل و سناتور جف فلیک اشاره کرد. فعالیت‌های سیاسی پیتر تیل تا جایی است که حتی در کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۱۶، سخنرانی داشت و مردم را به رای دادن به دونالد ترامپ دعوت می‌کرد.
 

نام: برایان چسکی
سمت: بنیان‌گذار و مدیر عامل اجرایی Airbnb
 
برایان چسکی از چهره‌های جوان این فهرست است، بنیان‌گذار و مدیرعامل اجرایی سایت اقامتی Airbnb که میلیون‌ها توریست در سراسر دنیا از خدمات آن استفاده کرده‌اند، یکی از جوان‌ترین مدیران میلیاردر در آمریکا محسوب می‌شود. برایان چسکی از طرفداران حزب دموکرات است و در سال ۲۰۱۶ نیز حمایت گسترده‌ای از کلینتون به عمل آورد. او با ۳۸ سال سن حضور فعالی در عرصه سیاست دارد و اظهارنظر‌های فراوانی در مورد سیاست‌های اجرایی آمریکا داشته است.
 
نام: درو هوستن
سمت: مدیر عامل دراپ‌باکس
 
درو هوستون در سال ۲۰۰۷ با همکاری آرش فردوسی، سرویس میزبانی فایل بر پایه رایانش ابری دراپ‌باکس را تاسیس کرد، این مدیر جوان در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد دلار دارایی دارد و به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیران جهان شناخته می‌شود. اما او نیز به عرصه سیاست علاقه‌مند بوده و کمک‌های فراوانی به کمپین‌های انتخاباتی دموکرات‌ها داشته است. او نیز در سال ۲۰۱۶ از حامیان کلینتون بود و بار‌ها در حمایت از او، اظهار نظر کرده بود.
 

نام: رید هافمن
سمت: بنیان‌گذار لینکدین، عضو هیئت مدیره فوجیتسو و PayPal
 
هافمن از جمله سرمایه‌گذارانی است که رد‌ پایش در بیشتر شرکت‌های حوزه فناوری دیده می‌شود. او در سال ۲۰۰۲ لینکدین را تاسیس کرد و حالا هم به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعالیت دارد. لینکدین در حال حاضر به عنوان یک شبکه اجتماعی تجاری و کاریابی فعالیت می‌کند. هافمن در سال ۱۹۹۴ به عضویت اپل در آمد و پس از دو سال با ترک این شرکت، به فوجیتسو رفت و در ادامه فعالیت وارد شرکت PayPal شد. او یکی از سهام‌داران جزء شرکت فیسبوک نیز هست.
 
هافمن مانند بیشتر فعالان حوزه فناوری، موافق حزب دموکرات بود و در سال ۲۰۱۶ از کلینتون حمایت کرد. وی همچنین کمک‌های مالی زیادی به کمپین تبلیغاتی کلینتون داشت و پس از آن تا کنون نیز فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه داده است.
 
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:30 آذر     1398،کدخبر:  7179590 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین