پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را برای ارائه تسهیلات لازم به زنان کارآفرین به کار بسته‌ایم و در این راستا هر دستگاهی که فرصت سوزی کند، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و البته اجرای درست این وظایف نیز مورد تقدیر واقع خواهد شد.

شعار سال:استاندار فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را برای ارائه تسهیلات لازم به زنان کارآفرین به کار بسته‌ایم و در این راستا هر دستگاهی که فرصت سوزی کند، مورد بازخواست قرار خواهد گرفت و البته اجرای درست این وظایف نیز مورد تقدیر واقع خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی در شنبه ۳۰ آذر ماه در نشست تخصصی بانوان فعال استان فارس در حوزه کارآفرینی تولید و اقتصاد با بیان اینکه زنان یکی از پتانسیل‌های اساسی و سرمایه‌های بزرگ کشور محسوب می‌شوند که برای توسعه همه جانبه کشور باید به آنها میدان داد و توانمندی‌ها را به نمایش بگذارند، افزود: در کشورهای مختلف تفاوتی بین زنان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و... قائل نمی‌شوند و ما نیز باید با هموار کردن مسیر طبق آموزه‌های دینی فرصت را برای فعالیت زنان هموار کنیم.

او همچنین با بیان اینکه با ایجاد تشکل‌های منسجم و بیان خواست‌ها به صورت قانونی مسیر فعالیت بهتر و جدی تر فعالیت زنان فراهم خواهد شد، گفت: در این صورت مجموعه تصمیم گیر به ندای زنان فعال پاسخ مثبت در چارچوب جامعه خواهند داد.

استاندار فارس تاکید کرد که اگر در حرکت‌های رو به جلو توسعه همه جانبه از ظرفیت زنان به خوبی استفاده نکنیم، جامعه دچار خسران خواد شد.

رحیمی ادامه داد: وضعیت اقتصادی از گذشته تا امروز به هر دلیلی عرصه برای حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی محدود بوده است اما در سال‌های اخیر توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به جد در دستور کار قرار گرفته است و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا زمینه‌های لازم در حد احتیارات فراهم کنیم، البته این مهم به معنای هموار شدن راه نیست که قطعا تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم که باید با تلاش تصمیم گیرندگان، تصمیم سازان و مجریان و خود زنان گام‌های بلندتری برداشته شود.

او بیان کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت زنان استفاده بیستری برای نوسعه کشور ببریم باید به موضوع آموزش به صورت علمی و کاربردی توجه کنیم .

استاندار فارس همچنین خواستار حمایت‌های حقوقی و آموزشی از زنان کارآفرین در قالب تسهیلات لازم برای آشنایی بیشتر با علم، تجارت و تسهیلات و...شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیز فضا و دریچه جدیدی برای زنان در عرصه تجارت در سطح گسترده جهانی فراهم می‌کند.

رحیمی با بیان اینکه بیش از ٢٠٠ هزار نفر از شاغلان فارس در بخش صنایع دستی مشغول به کار هستند.، گفت: افزایش سطوح پروازی و ایرلاین‌های جدید نیز مرادوات جدیدی در عرصه صنایع دستی و ...برای زنان ایجاد می‌کند.

او با اشاره به وجود بیش از یکهزار و ۴۵۰ طرح اشتغال روستایی و ۵۱ طرح فراگیر اشتغال اشاره و عنوان کرد: این طرح‌ها به بانک‌ها برای ارائه تسهیلات معرفی شده‌اند.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه اگرچه افت و خیزهای کلان، تحریم‌ها و سیاست‌ها بر بازار تاثیرگذار است اما بانوانان چه در زمان جنگ و چه پس از آن تلاش‌هایی کردند که امروز نیاز به حمایت بیشتر دارند، تاکید کرد که کمیته‌های کاری برای علمیاتی شدن حل مشکلات بخش اقتصاد زنان راه‌اندازی شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:30آذر1398،کد خبر:98093022372،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
امیدوارم که اینطور باشه و به تمامی گفته هاتون عمل کنید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
0
0
ای بابا دلشون خوشه
تو این مملکت کی از مستضعف حمایت می کنه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین