پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
دکتر شیرزاد در جلسه‌ای با هیئت مدیره صندوق ایرانیان، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مدیره سابق صندوق برای هیئت مدیره جدید آرزوی موفقیت کرد. وی ضمن پرهیز صندوق از هرگونه واسطه گری پولی و مالی از مدیران جدید خواست فعالیت‌های قرض الحسنه واعطای وام با نرخ بهره پایین را در دستور کار قرار دهند.
شعارسال: دکتر حسین شیرزاد رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این واقعیت که به ناچار باید وارد سیاست‌ها و راهبرد‌های مالی جدید بشویم و سمت وسوی هیئت مدیره در صندوق باید به کارایی مالی، توسعه کیفی نیرو‌ها و مکان یابی درست شعب و ارزیابی شعبه‌های فعلی با جدید، جهت حفظ حقوق صاحبان سهام انجام گیرد، افزود: ضروری است تا بهره وری وکارایی شعب مورد بررسی جامع قرار گیرد. اگر کارایی مالی و بهره وری نیروی انسانی مثبت باشد فعالیت وهزینه کارکنان اثربخش خواهد شد. در کارآمد سازی نیروی انسانی، از نیروی انسانی سفارشی و ناکارآمد پرهیز و از نیروی متخصص و شایسته استفاده کنید.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت "بانکداری الکترونیک"، ارز‌های رمزنگاری شده و محیط بلاکچین می‌توان از تاسیس شعب جدید خودداری نمود، تصریح کرد: باید روی عملیات بانکی و تراکنش‌ها کار شود و روی کاهش قیمت تمام شده پول کارکنید و نرخ بهره تسهیلات را کاهش دهید.
دکتر شیرزاد ادامه داد: هزینه‌های اداری صندوق در ترازنامه بالاست، درآمد‌های جدید ایجادکنید و توان وام دهی صندوق را بالا ببرید. در همین چارچوب بدنبال ارباب رجوع تخصصی باشید. منابع و مصارف صندوق باید در خدمت جامعه کشاورزی قرار گیرد. اعتبار سنجی مشتریان را در دستور کار قرار دهید و اگر ۵۰ نفر مشتری با اعتبار و ریسک پایین در بخش کشاورزی داشته باشید، هزینه‌های نیروی انسانی و سربار اداری در سال تامین می‌گردد و با افزایش مشارکت همه شرکت‌های حقوقی زیر مجموعه تعاون روستایی، سرمایه صندوق را افزایش دهید.
دکتر شیرزاد افزود: مطابق استاندارد‌های رایج مدیریت مالی یک واحد نظارت وکنترل (پایش مستمر) تاسیس کنید و استاندارد‌های دقیق بازرسی و نظارت بر شعب داشته باشید و تجارت و بازرگانی محصولات نقدی و سود ده فعالیت کنید. سیاست سازمان کاهش تعداد شعبات و تعدیل نیروی انسانی ناکارآمد، حرکت به سمت تشریفات افزایش سرمایه، تجهیز منابع مالی، هدایت سرمایه گذاری‌ها در خرید‌های توافقی می‌باشد.
دکتر شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: راهبرد صندوق باید متکی بر جذب نقدینگی سرگردان در بخش کشاورزی باشد. صندوق برای تامین مالی گسترده‌تر با بورس جلسه گذاشته و در خرید‌های توافقی حضور فعال داشته باشد و همچنین دربازار‌های خرد (زیره، زرشک، عناب) شرکت داشته باشید و برای تامین مالی صندوق وارد تشریفات افزایش سرمایه شوید. همه شرکت‌های زیر مجموعه تعاون روستایی کشور و اتحادیه‌های ملی در بازسازی ساختار حاکمیت شرکتی صندوق مشارکت نمایند.
وی در پایان گفت: از ظرفیت عظیم شبکه ۵ میلیون نفری تعاونی‌های روستایی و کشاورزی بهره مالی مناسب ببرید و صندوق می‌بایست سعی کند از نوآوری و خلاقیت در فضای الکترونیک استفاده نماید. ضروری است تا هیات مدیره صندوق گزارشات منظمی از گردش وجوه نقد، صورت‌های مالی و کفایت بهینه سرمایه را به بانک مرکزی ارایه نمایند و همکاری مستمر با سیستم نظارتی بانک مرکزی به عمل آید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وب سایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، تاریخ انتشار: 11 دی 1398 ، کدخبر:  _ ، www.corc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین