پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
اسماعیل نجار گفت: متاسفانه در ایران در بحث پیشگیری از بحران یا اصلا کار نکردیم یا کمتر کار شده است و یکی از ضعف های ما این است که ریسک پذیر نیستیم.

شعارسال: اسماعیل نجار در اولین همایش همدان، استان تاب آور گفت: ایران در بحث اقدامات قبل از وقوع حادثه ضعیف عمل کرده و یکی از ضعف های این حوزه را عدم ریسک پذیری و پاسخ محوری دانست.

نجار با بیان اینکه چرا با در اختیار داشتن علم و خرد و اندیشه و دانش و این همه تجهیزات در مقابل حوادث نگرانیم؟ ، اظهار داشت: چرا باید با بارش یک برف نیمه سنگین به مشکل بخوریم و یا با بارندگی نسبتا شدید این همه مشکل برای مردم اهواز و خرمشهر ایجاد شود.

وی با اینکه زلزله بم بیش از ۳۰ هزار را نفر را درگیر کرد، و هنوز هم آمار دقیقی نداریم، اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف ما این است که اطلاعات وآمار ضعیفی داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به سیلاب فروردین ماه امسال مطرح کرد: سیلاب فرودین ماه ۲۵ استان را درگیر کرد و ۳۵ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی افزود: دلیل اصلی اینکه ما جامعه را تاب‌آور نکردیم و همواره  بار را بر دوش دیگری می اندازیم، این است که نگاه جامعه نگر نداریم و عمدتا  روزمرگی کار می کنیم.

وی افزود: یکی از  معضلات و مشکلات ما در جامعه این است که مردم مدیریت بحران را نمی‌شناسند، مردم اساس کار هستند و تمام دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح و .. در بحران مسئولیت دارند.

رئیس مدیریت بحران با اشاره به اینکه مطالعه دقیق برای ساخت شهرها انجام نشده است مطرح کرد: ۷۶ نفر در سیلاب فروردین ماه جان باختند که ۲۱ نفر آنها در شیراز بودند، چرا که در شیراز بدلیل عدم مدیریت مسیر رودخانه را به خیابان مبدل کرده بودند و اغلب اتفاقات بر اثر سوء مدیریت و فکر نکردن به آینده کار رخ می دهد.

نجار در ادامه گفت: در قم رود را تبدیل به پارکینگ و پاساژ کردند و بنده چندین بار به استاندار قم نامه نوشتم که رود قم را به حالت اولیه برگردانید، ولی تاکنون اقدامی انجام نگرفته است.

وی افزود: ما در طبیعت دست کاری انجام می دهیم بدون اینکه به حوادث طبیعی توجه کنیم واین به ضرر خودمان تمام می شود

نجار خاطر نشان کرد: سکونتگاه های غیر رسمی افزایش یافته است و با افزایش جمعیت و توسعه نامتوازن شهرها باعث شده که مشکلات افزوده شود.

وی افزود  امید می رود با آئین نامه ها و تصویب قوانین بتوانیم مشکلات را حل کنیم، امیدواریم بتوانیم مشکلات را کاهش و خسارت جانی را کم کنیم.

در پایان این مراسم از دستنامه تاب آوری برای راهبران دولت محلی رونمایی شد که قرار این راهنامه به1050شهر ارسال شود.

همچنین از دستگاه شتاب نگر که کارهای لرزه زمین، کنترل شریان های زلزله، پایش سلامت سازه و پل های شهری و هشدار سریع هنگام زلزله را انجام می دهند نیز رونمایی شد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 10دی1398  ، کدخبر: 943859: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین