پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست از خرید از لبنیاتی‌هایِ سنتی صرف‌نظر کنند.

شعارسال: «دکتر شاهرخ یارویسی» با تاکید بر اینکه سلامت محصولات لبنیِ لبنیاتی‌های سنتی در هاله‌ای از ابهام است، اظهار کرد: احتمال آلودگی به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که مهمترین و شاخص‌ترین آنها بیماری تب مالت است، در پی مصرف لبنیات سنتی وجود دارد.

یارویسی تاکید کرد: در بین محصولاتی لبنی "پنیر" خطرناک‌ترین فرآورده است، چون برای تولید به شیوه سنتی نیازی به جوشیدن شیر در دمای بالا نبوده و همین مسئله احتمال بیماری‌زا بودن آن را تشدید می‌کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد: حتما محصولات لبنی را از مراکز مطمئن خریداری کرده و خرید محصولات پاستوریزه و صنعتی را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به این ادعای برخی شهروندان که طعم محصولات لبنی سنتی به طعم طبیعی نزدیک‌تر است، گفت: این ادعا علمی نیست، هر چند با توجه به فرادما بودن فرآوری لبنیات به صورت صنعتی ممکن است طعم و مزه محصول اندکی تحت تاثیر قرار بگیرد، اما کیفیت محصول به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بین 300 تا 350 واحد لبنیاتی سنتی در شهر کرمانشاه فعالیت دارند که هیچ نظارتی بر کار این واحدها نمی‌شود.

یارویسی با تاکید بر ضرورت برخورد با عرضه محصولات لبنی به صورت سنتی، گفت: باید مجموعه شهرداری، اصناف، بهداشت و دامپزشکی برای برخورد با این واحدها با هم هماهنگ و همراه شوند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 14دی1398  ، کدخبر: 54656: hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین