پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
آتش خشم و کینه پدر به جای نوازش و محبت به آتشی سوزان بر چهره دخترک شیرخواره و همسرش تبدیل شد.

شعارسال : در دل یکی از شب های گرم تابستان نزدیک به خرما پزان چهار سال قبل پدری سنگ دل به جا اینکه دست نوازش بر سر و روی دخترک شیرخواره اش در آغوش مادر جوانش بکشد ،چهره غیر قابل تصور برای آنها به تصویر روزگار کشید.

در روستای همت آباد از توابع بخش روداب شهرستان نرماشیر در جنوب شرق استان کرمان ساعت 3 بامداد چهار سال قبل مادر جوان خانواده که دو دختر دلبندش را(نیره و کبری)را در آغوش کشیده بود از فرط سوزش و سوختن ناشی از یک حماقت در دل شب فریاد زد و بیدار شد و برای همیشه چشمانش به همراه یک چشم نیره شیرخواره به روی همه زیبائیها بسته شد.

دیدگان مادر جوان و دخترکش قربانی یک تصمیم ناشی از اسید پاشی شد که با گذشت 4 سال با درد و رنج در منزل پدرش زندگی می کنند.

سمیه با آغاز اختلاف با همسرش که برای ادامه زندگی اش راه طلاق و جدایی را انتخاب کرده بود و مقاومت همسرش در برابر تقاضای سمیه ،این آتش را روشن کرد که هنوز و هنوز است دل و جان سمیه همراه دو دخترش همچنان می سوزد.

در قلب سرزمین نخل های سر بفلک کشیده که نشان از مردانگی و نجابت مردم این خطه دارد مادری به همراه دو فرزندش در تنهایی و غم و غصه زندگی می کنند و تنها همدم و همدرد آنها پدر و مادرش هستند که آنها را در جمع خود با مهربانی نگهداری می کنند.

سمیه از ناحیه دو چشم،صورت و بندش دچار آسیب جدی شده و نیره که در خانه بنام رعنا صدایش می کنند نیز یک چشم و زیبائیهای بچگانه اش را از دست داده و با سیرتی زیبا و با صبوری می سوزند و می سازند.

ولی هزینه های درمان و جراحی سمیه و دخترک شیرخواره اش که قرار است اول مهر امسال سر کلاس درس یعنی پیش دبستانی حاضر شود بسیار سرسام آور است و تا کنون چندین عمل جراحی روی آنها انجام شده ولی حضور نیره و یا همان رعنای زیبای زیبا از دست داده در سر کلاس درس و کنار هم سن سالیهایش یک سرفصل جدیدی را باز کرده و آن در گروسخاوت و نگاه نوعدوستانه و خیرخواهانه خیرین ،هم میهنان و هم استانی های عزیز می باشد.

روز گذشته دوم اردیبهشت ما ه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن و مادر به همراه امام جمعه روداب،مدیر آموش و پرورش نرماشیر،اعضای شورای اسلامی شهر نظام شهر ،عکاس خبرگزاری فارس و خبرنگاران صدا و سیمای مرکز نرماشیر به دیدار سمیه و خانواده صبورش رفتیم.

آنجا بود که اشک ها جاری شد و دیدن این صحنه دلخراش برای همه غیر قابل تحمل ولی قابل حل شد ،اینکه همه دست در دست هم بدهند و هزینه درمان نیره را از طریق جذب کمک های خیرین تامین نمایند اولین تصمیمی بود که نهایی شد.

ولی خارج از قرار گرفتن در دایره احساسات باید سوال کرد،چرا باید با گذشت 4 سال از این حادثه دلخراش باید بیخ گوش هزاران خیر که در خرید قالی و فرش برای مساجد و تکایا پیشقدم هستند این مادر و دختر منتظر هزینه های درمان باشند کدام مسجد و تکیه واجبتر از تکیه دل و غمنامه این عزیزانمان هستند.

حالا سمیه به همراه دو دختر ش کبری که در کلاس اول دبستان درس می خواند و نیره که قرار است اول مهر پا در مدرسه و دومین خانه خود بگذارد در خانه پدرسمیه گذران می کنند.

سمیه حتی یک اتاق از خودش ندارد که لالایی غم بر چهره نیره 5 ساله بخواند و باید اشک ها و غم هایش را در انباری خانه پدرش که وقتی مهمان برایشان می آید پنهان کند و نگذارد رنجی بر دردهای دل نازک پدر و مادرش بنشیند.

سمیه با نازک دلی فقط و فقط درمان نیره را می خواهد و می گوید:از من گذشته من به اندازه کافی زیبائیها و بدیها دنیا و زندگی را چشیده ام ولی انتظار دارم همه کمک کنند تا نیره بتواند به مدرسه برود و با دیدن خود در آئینه رنج نکشد.

همین بس که باید گفت:

بنی آدم که اعضای یک دگرند که در آفرینش ز یک گوهر ند

چو عضوی به در آورد روزگار دگر عضو هارا نمایند قرار

تو که از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

ولی بیائیم همه با هم در حد وسع و توانمان بنی آدمی شویم که از به درد آمدن دل و قلب نیره و مادرش قرار نداشته باشیم و بتوانیم قدمی هر چند کوچک برای تامین هزینه های درمان آنها برداریم.

خیرین و هم میهنان عزیز می توانند کمک های نقدی خود را به شماره کارت 6037694015501830 بانک صادرات (سپهر) و شماره حساب0103459722002 بنام دفتر امام جمعه روداب برای درمان نیره 5 ساله دخترک مظلوم و بی گناه هم استانیمان واریز نمایند.

به امید اول مهر ماه که با همت خیرین درمان نیره کامل شود و جشن ورودش را در خانه دومش بگیریم.

یاداور می شود،گفتگو هلیل با امام جمعه روداب و مدیر اداره آموزش و پرورش نرماشیر در جذب نگاه های نوع دوستانه برای تامین هزینه های درمان نیره 5 ساله در گزارش بعدی منتشر خواهند شد.

به امید دستان با سخاوت و نگاه های مهربان هم میهنان عزیز


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت هلیل ، تاریخ انتشار چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393 ، کد مطلب : 8963 : www.halil.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین